Het was een druk najaar. Veel beurzen, evenementen en tussendoor ook nog mijn reguliere werk uitvoeren. Speuren naar innovaties, het bijhouden van de website, het interviewen van engineers en managers en het schrijven van artikelen. En niet alleen evenementen bezoeken, ook acte de présence geven op ‘mijn eigen’ event midden september. Dat hoorde vooral niet bij mijn normale werk. Een event openen op een elektrische brommer heeft niets te maken met het vak redacteur, maar schijnt erbij te horen tegenwoordig. Bovendien was het mijn idee, dus ik moest wel toen Brekr liet weten dat ze mee wilden doen. Voor mij de eerste keer op een brommer overigens. Moet wel een lachwekkend gezicht zijn geweest toen Vincent – collega en ervaren motorrijder – en ik, samen bij mij thuis wegreden. Terwijl Vincent meteen vol ‘gas’ gaf via de normale weg – reed ik met een slakkentempo en twee benen bijna aan de grond over het fietspad naar de evenementenlocatie LOC17 in Doesburg. En net toen ik er een beetje lol in kreeg, was ik al op mijn bestemming. Daarna mocht ik nog een stukje rijden vanuit de keuken van LOC17 richting het podium.
De live editie van de Nationale Aandrijftechniekdag was een succes, bleek uit de respons van diverse bezoekers. Ook de gesprekken die ik met verschillende bezoekers en sprekers had, deden mij goed. Daarbij was het fijn te horen dat de meeste presentaties wel aansloegen bij het publiek. Geen WC-eend verhalen, maar engineers die vol passie vertelden over technische ontwikkelingen en samenwerking. Dan mogen we best trots zijn op wat we in Nederland allemaal bedenken, ontwikkelen en bouwen. Ook internationaal laten we ons weer zien zoals op de IAA in Hannover, de Bauma in München en de SPS in Neurenberg. Allemaal vooraanstaande beurzen, waar we altijd wel Nederlanders tegenkomen.
Om even terug te komen op de elektrische brommer. Ook deze is van Nederlandse makelij. Sterker nog, de Brekr komt uit Doetinchem, hier in de Achterhoek. Deze elektrische brommer ziet er niet alleen stoer uit, je kunt hem ook verder ‘customizen’. Een ander woord voor personaliseren. Er is een ruim kleurenassortiment, al dan niet metallic, de zadelkleur is zwart of bruin en de achtervering kan in felgroen, mocht je dat willen. Er zijn daarnaast laptoptassen en helmen in diverse soorten en maten. En wens je iets helemaal persoonlijks, alles kan in overleg. Van mij mogen ze meteen alle knetterscooters en stinkbrommers, opgevoerd of niet, van de straat halen en vervangen door ‘gecustomizede’ elektrische Brekrs. Wat een kleurrijk feest wordt het dan op straat. En dan wordt brommers kiek’n weer helemaal normaal!