Trefwoord archief: KTR

  • KTR koppelingen

    KTR gaat naar groter en groter

    KTR heeft naam gemaakt met kleine klauw- en tandkoppelingen, maar bouwt ook kleine en grote hydrauliekkoelers (tot 3 m hoogte), grote remmen en grote koppelingen volgens diverse principes. Om dat uit te dragen is de Benelux-vestiging hoofdsponsor van de Dutch Fluid Power Transmission Conference. Uw redactie… Lees verder →

  • Thrusterremmen

    KTR heeft haar aanbod van industriële remmen uitgebreid door er thrusterremmen aan toe te voegen. De elektro-hydraulische remsystemen van de KTR-STOP TB-lijn zijn verkrijgbaar als schijf- en trommelremmen en kunnen zowel als bedrijfs- en veiligheidsrem worden gebruikt.  De KTR-STOP TB S schijfrem is leverbaar in… Lees verder →

  • Foto’s: gedenkwaardige opening KTR Benelux

    Vrijdag 10 juni werd het nieuwe pand van KTR Benelux in Hengelo (O) feestelijk geopend. De medewerkers van deze Duitse fabrikant van koppelingen zaten hier al vanaf 1 april, maar nu werd alles officieel geopend. Een gedenkwaardige opening die de aanwezigen nog lang zullen herinneren.… Lees verder →

  • Wisseling van de wacht aan KTR top

    Per 1 juni aanstaande wordt Andreas Nauen de nieuwe CEO van de KTR-groep. Hij volgt daarmee Josef Gerstner op, die zich na negen jaar aan de KTR-top terugtrekt, maar actief blijft als adviseur bij de onderneming. Met Dipl.-Wirt.-Ing. Andreas Nauen (51) neemt KTR een ervaren manager… Lees verder →

  • Hydraulische rem van KTR

    Hydraulische rem

    KTR heeft het assortiment hydraulische remmen uitgebreid met een nieuwe bouwgrootte rem – de KTR Stop XL – waarmee klemkrachten tot 600 kN zijn te realiseren. Deze schijfrem met verschuifbaar zadel is toe te passen bij temperaturen tot -40 °C en sluit het krachtenbereik tussen… Lees verder →

  • Koppelsteun van KTR

    Flexibele koppelsteun

    KTR heeft een koppelsteun voor hoognauwkeurige koppelmotoren ontwikkeld die axiale en radiale bewegingen compenseert die ontstaan door uitlijnfouten, productietoleranties en thermische uitzettingen. Deze Radex-N FNZ verhoogt hiermee de levensduur van de motorlagers tot 50%. Verder realiseert de koppelsteun een draaistijve overdracht van het koppel waarmee… Lees verder →

  • Askoppeling van KTR

    Askoppeling zonder speling

    In samenwerking met het Zweedse ETP Transmission ontwikkelde KTR een spelingvrije askoppeling met geïntegreerd ETP-spansysteem: de Rotex GS. Voor de montage van deze servokoppeling is één schroef benodigd en hiermee snel te realiseren. De spelingvrije en hoognauwkeurige askoppeling is volledig vervaardigd uit staal en is… Lees verder →

  • Hydraulisch bediende schijfrem van KTR

    Hydraulisch bediende schijfrem

    KTR ontwikkelde een actieve schijfrem met vastgemonteerd remzadel waarvan de voering in ingebouwde toestand is te wisselen. Dit is mogelijk door de schroeven aan beide zijden los te draaien, de voeringhouder te openen en de voering er via de zijkant uit te trekken. Deze voering… Lees verder →

  • Trends in de koppelingentechniek

    Trends in de koppelingentechniek

    Mechanische koppelingen zijn belangrijke componenten in de aandrijftechniek. Voor deze componenten gelden dezelfde trends die algemeen in de industrie van toepassing zijn: meer vermogen in minder inbouwruimte, lagere massa, meer maatwerk, lager energieverbruik. KTR ontwikkelt de koppelingentechniek daarom in deze richting. Een koppeling mag niet… Lees verder →

  • Hydraulisch klemsysteem van KTR

    Hydraulisch rem- en klemsysteem

    KTR ontwikkelde een klemsysteem – de KTR-Stop NC – dat zowel axiale krachten als draaimomenten kan opnemen. In noodgevallen fungeert hij bovendien als rem. Het passieve klem- en remsysteem wordt hydraulisch aangedreven en is multifunctioneel inzetbaar. Toepassingen zijn te vinden in het klemmen van assen… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven