Trefwoord archief: rendement

  • FVV RWTH onderzoek Ottomotoren

    FVV financiert onderzoek zuinige schone Ottomotoren

    Om aan de toekomstige CO2-grenswaarden te kunnen voldoen, moeten voertuigen met Ottomotoren duidelijk minder brandstof verbruiken. Een nieuw onderzoeksproject van de Forschungsvereinigung Verbrennungskraftmaschinen (FVV) onderzoekt hoe dat valt te realiseren. Het ambitieuze doel is dat het rendement van toekomstige benzinemotoren moet stijgen tot 52%. Tegelijkertijd… Lees verder →

  • ABB zuinige UPS

    ABB introduceert zuinige slimme UPS

    Met een energetisch rendement van 97,6 % biedt de nieuwe UPS (Uninterruptible Power Supply) DPA 250 S4 van ABB maar liefst 30 % minder vermogensverlies, een hoge betrouwbaarheid, geen uitval en lage cost of ownership. De DPA 250 S4 is opgebouwd rondom ABB’s decentrale parallelle… Lees verder →

  • e-Traction wielmotoren

    Video: e-Traction presenteert nieuwe generatie wielmotoren

    e-Traction, de Nederlandse specialist in elektrische wielaandrijvingen, lanceert deze week TheMotion 2.0 en zet daarmee een nieuwe stap in elektrische aandrijftechnologie. De nieuwe generatie elektrische wielmotoren is klaar voor een transformatie van het vrachtwagen- en busvervoer over de hele wereld. Het direct drive-systeem is een… Lees verder →

  • Voirth lineaire servo-as

    Voith introduceert hydraulische lineaire servo-as

    Voith presenteert de autonome servoaandrijving CLSP (Closed Loop 4Q Pump), een hydraulische lineaire as uit de productfamilie autonome aandrijvingen. Kenmerkend voor de servo-as zijn het hoge energetisch rendement, de beveiliging tegen overbelasting en het nagenoeg slijtagevrij bedrijf. De CLSP lineaire servo-as beschikt over een automatische,… Lees verder →

  • WEG motorreductoren

    Motorreductoren met koppels tot 5000 Nm

    WEG heeft de rechte, vlakke en haakse motorreductoren in de WG20-reeks uitgebreid met uitvoeringen voor nominale koppels tot 5000 Nm. De reductoren kunnen worden gecombineerd met de modulaire asynchrone motoren van WEG met rendementsklasse tot IE4. Door de robuuste bouw en kwaliteitsafwerking zijn deze reductoren geschikt… Lees verder →

  • Meer rendement door scherpe randen

    Om in een elektromotor elektrische energie om te zetten in kinetische energie moeten magneetvelden worden gegenereerd. Bepalend voor de efficiëntie van de elektromotor zijn de magnetische eigenschappen van de plaat in het blikpakket. Wetenschappers van de Technische Universität München (TUM) hebben de bewerking van deze… Lees verder →

  • Flowmeter van VPInstruments

    Verbeterde flowmeter voor perslucht

    VPInstruments heeft een aantal verbeteringen doorgevoerd aan zijn VPFlowScope DP drie-in-één insteek-flowmeter voor perslucht en technische gassen. Het Delftse bedrijf bouwde drie uitbreidingen in om de flowmeter robuuster te maken in natte omgevingen. De VPFlowScope DP is een geschikt instrument voor metingen aan vochtige perslucht.… Lees verder →

  • gelijkstroom schakelaar

    Gaat gelijkstroom wisselstroom vervangen?

    De energiewereld is in beweging. In een wereld waar vooral gebruik wordt gemaakt van wisselstroom wordt steeds vaker gekeken naar gelijkstroom als oplossing. Kabelspecialist Lapp praatte de vakpers in Duitsland bij over vonkentrekkers, ‘the war of currents’, de opkomst van elektroauto’s en de werkelijke betekenis… Lees verder →

  • kogelomloopaandrijving Fraunhofer-IWU

    Kogelomloopaandrijving repareert zich zelf

    Onderzoekers van het Fraunhofer-Institut für Werkzeugmaschinen und Umformtechnik (IWU) in Chemnitz hebben samen met industriële partners in het onderzoeksproject LastPass een kogelomloopaandrijving ontwikkeld, die met behulp van een vormgeheugenactuator zelfstandig slijtage- en materiaalmoeheid tegenwerkt. Daarmee zou de levensduur en de nauwkeurigheid van aandrijvingen voor werktuigmachines… Lees verder →

  • Schaeffler Hybride 48 V module

    Transmissie en hybride is sleutel voor zuinige motoren

    In de toekomst zullen ontwikkelaars van motoren en transmissies nog meer moeten samenwerken om significante verbeteringen in de brandstofeconomie te realiseren. In zijn openingsspeech op het 36e International Vienna Motor Symposium deed prof. dr. ing. Peter Gutzmer, Deputy CEO van Schaeffler AG, een oproep om… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven