Kramp, leverancier van agrarische reserveonderdelen in Europa, kondigde tijdens de Agritechnica in Hannover een nieuwe mobiele app aan met de naam Kramp. De app op basis van AI maakt gebruik van productherkenning om inkomende goederen snel te lokaliseren, producten te zoeken door een barcode te scannen en producten te herkennen vanaf een afbeelding.
Bij de lancering zal de app niet meteen elk product kunnen vinden, maar dankzij machine learning en regelmatige software-updates zal deze functie in de loop der tijd steeds beter worden. “Onze dealers vroegen naar deze functies als onderdeel van onze co-ontwikkeling met hen”, aldus Eddie Perdok, CEO van Kramp. “We streven ernaar voortdurend te innoveren en nieuwe technologische oplossingen zoveel mogelijk samen met dealers en boeren te ontwikkelen.”
App op basis van AI
In de afgelopen twee jaar heeft Kramp Google Cloud technologie gebruikt om de webshop en het klantengedeelte volledig te vernieuwen. Daarnaast is de zoekfunctie sterk verbeterd, zodat klanten de meest relevante zoekresultaten krijgen uit het assortiment van het bedrijf. Dit partnerschap heeft geleid tot de Kramp-app, die vooral is gericht op de behoeften van dealers.