AANDRIJFTECHNIEK | november 202134
elektromotor, inclusief inverter en batterij, zowel voor de vracht-
wagendivisie als ook de maritieme tak van Scania. Hij kan in een
hybride aandrijflijn geplaatst worden, maar ook als standalone
elektrische aandrijving. Met een vermogen van 230 kW en een
continue koppel van 1500 Nm kan deze duurzame aandrijving
zeker een grote rol gaan spelen in de scheepvaart.
Op de stand van Hydrauvision stond een elektrische aan-
drijving (elektromotor en inverter) van Danfoss Editron. Om
de markt van de mobiele en maritieme elektrische aandrijvin-
gen verder te ontwikkelen heeft Hydrauvision per 1 juni 2021
de activiteiten van Danfoss Editron in Heerenveen overgeno-
men. De nieuwe divisie heet inmiddels alweer enkele maan-
den Electrauvision. De focus van Electrauvision blijft dan ook
gericht op het ontwerpen en bouwen van complete elektrische
systemen – zowel serie- en parallel hybride als volledig elek-
trische aandrijvingen – voor schepen, (mobiele) voertuigen en
de meer robuuste machinebouw. Deze systemen omvatten in
elk geval een motor maar in veel gevallen ook de besturing en
eventueel een generator, grid of power management systeem.
Op de stand van de Stokvis
Groep toonden Elsto
Drives & Controls, ADS
van Stigt en EMC Verhoef
diverse interessante
aandrijfcomponenten
De focus van Electrauvision, onderdeel van Hydrauvision, is gericht op complete elektrische
aandrijvingen
32-33-34-35_europort.indd 34 10-11-21 12:02