47
geeft hun ontwikkelingsdrift de vrije loop te laten. Zo zijn er
nu al ideeën om de quad in de toekomst in te zetten voor het
uit de hangar trekken van zware voertuigen. Dit met een heel
hoog koppel en een lage snelheid tot maximaal 5 km/u. Ook
hier ligt een hoofdrol voor de transmissie waarvoor inmid-
Dit prototype is door
de eigenaren van
Reeq inmiddels getest
op defensieterrein
terwijl er gelijktijdig
verder wordt gewerkt
aan verbeteringen en
optimalisaties van het
huidige ontwerp
(FOTO: REEQ)
dels een samenwerking is aangegaan met Apex Dynamics.
“De toekomst zal het leren,” aldus Rob Verbruggen en Mattijs
Tweehuysen.<
www.reeq.com
Specificaties aandrijflijn Hybride aandrijflijn Elektrische aandrijflijn Diesel
Vermogen [kW] 30 – 150 30 – 150 18,4 – 46
Koppel [Nm] 90 – 300 90 – 300 85 – 200
Transmissie 1 versnelling 1 versnelling CVT of 8 versnellingen
Lengte [mm] 2520 – 2560 2520 – 2560 2520 – 2560
Breedte [mm] 1470 – 1520 1470 – 1520 1470 – 1520
Hoogte [mm] 1270 – 1400 1270 – 1400 1270 – 1400
Bodemvrijheid [mm] 280 – 340 280 – 340 280 – 340
Gewicht [kg] 650 – 800 550 – 800 600 – 750
Belading (offroad) [kg] 400 300 350
Actieradius (offroad) [km] 20 – 50 20 – 140 N.A.
Totale actieradius [km] 400 – 800 N.A. 400 – 800
Onboard oplader [kW] 2,5 – 6,6 p2,5 – 6,6 N.A.
42-43-44-45-47_reeq.indd 47 15-05-19 15:47