11
De nieuwe BODAS-display (links) kan interessant zijn voor de volgende generatie AllTrec-modellen. Het display kan communiceren met het RC-bedieningssysteem en
met randapparatuur zoals joysticks. Deze demo-opstelling was te zien op de Bauma 2022 (foto: Paul Quaedvlieg)
Van de Staak noemt zijn eerste ervaringen zeer positief. “De
vooringestelde RCU’s van Bosch Rexroth zijn na de installatie
direct klaar voor gebruik. De over-the-air-diensten (OTA) zijn
betrouwbaar en helpen ons om problemen snel op te lossen.
Dat scheelt reiskosten en voorkomt productiviteitsverlies. Een
Zwitserse klant hebben we onlangs binnen een half uur op
afstand geholpen. Zonder OTA zou het transport naar de dealer
een vertraging van twee dagen hebben opgeleverd.”
Het AllTrec-team heeft bovendien hoge verwachtingen van
de nieuwe inertiële sensor. “Die sensor speelt een cruciale rol
bij toekomstige diensten,” benadrukt Van de Staak. “Als we de
gebruiksvriendelijkheid van het tractiesysteem verder optima-
liseren, kunnen we overbelading voorkomen en het rijcomfort
en de efficiëntie nog verder verbeteren.”
Potentie verkennen van IoT
AllTrec kan de voertuigsoftware nu updaten in het veld,
nieuwe functies uitrollen op afstand en de vloot efficiënt behe-
ren. Het bedrijf heeft nu een compleet nieuw wagenparkbe-
heerprogramma. “We zijn een relatief klein bedrijf,” vertelt Van
de Staak. “Maar we krijgen van Bosch Rexroth alle aandacht en
ondersteuning die we nodig hebben. Samen hebben we het fun-
dament gelegd voor de verdere ontwikkeling en uitrusting van
andere modellen.”
Van Norel bevestigt dat. “We hebben de juiste oplossing
gekozen. Samen met Bosch Rexroth verkennen we nu de potentie
van het Internet-of-Things. We kunnen onze visie verder vorm-
geven en onze machines naar een hoger niveau tillen. Daar zijn
onze klanten overduidelijk blij mee. ” <
www.boschrexroth.com
“Een Zwitserse klant hebben
we onlangs binnen een half uur
geholpen. Dat had anders twee
dagen geduurd!”
08-09-10-11_alltrecrexroth.indd 11 17-05-2023 15:11