Ga naar hoofdinhoud

Aandrijftechniek – nummer 8 – 2019

In deze editie van Aandrijftechniek:

  • ZIJN GEVOELIGE ROBOTS VEILIGER?
    De TU van München ontwikkelde een systeem dat kunstmatige huid combineert met besturingsalgoritmen. De huid is aangebracht op een autonome robot.
  • IFM VIERT 50-JARIG BESTAAN
    Sensorfabrikant ifm groeide van hardware-fabrikant naar systeemleverancier en ontwikkelaar van software.
  • LINEAR, MOTION EN ROBOTICS
    MCA linear motion robotics is opgezet met het idee de ‘best of both worlds’ te combineren van Stamhuis Lineairtechniek en MCA.
  • NIEUWE PRODUCTIEFACILITEIT
    Invertek Drives investeerde in een nieuw productie- en distributiecentrum en verwacht een flinke investering door de overname van Sumitomo Heavy Industries.
  • GESYNCHRONISEERDE DRIVES
    Twintig gesynchroniseerde ACOPOSdrives van B&R zorgen voor de aansturing van een complete bewerkingslijn van stalen constructiebalken.
  • KENNISMAKEN, TESTEN EN ERVAREN
    In Panasonics Experience Room ziet de bezoeker de technologie letterlijk voor zich. Toepassingen per sector en opstellingen voor elke situatie.
  • HYDRAULISCHE MANIFOLDS 3D PRINTEN
    Aidro en Hydrauvision lieten de mogelijkheden van 3D printen voor de productie van hydraulische manifolds zien, maar is alleen onder bepaalde voorwaarden rendabel.
  • HOE DUURZAAM PRODUCEERT CHINA?
    Tijdens een event, georganiseerd door Dassault Systèmes, draaide alles om ‘sustainable manufacturing’. China is volop bezig met digitalisering.
  • FEDA ACTUEEL – AANDRIJVEN EN AUTOMATISEREN
    Lees hier al het nieuws dat de FEDA te melden heeft.
  • CO2-NEUTRAAL AUTO’S BOUWEN
    De eerste elektrische Volkswagen ID.3 rolde onlangs van de band in het Duitse Zwickau. Alle ID-modellen worden CO2-neutraal gebouwd.

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Aandrijftechniek.

» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van at-aandrijftechniek.nl. Ook kunt u voortaan het vakblad Aandrijftechniek online lezen.

Meer informatie

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven