In Nummer 1 – 2020 van Aandrijftechniek vindt u onder meer:
- Ook bouwmachines kunnen duurzaam worden ontwikkeld en ingezet. Dit toont Case Construction Equipment aan met de bijzondere wiellader ProjectTetra, die onlangs de Good Design Award won.
- Festo is groot geworden met pneumatische en elektrische aandrijvingen. Nu wil het bedrijf dieper in de digitalisering duiken. “We moeten niet bang zijn voor artificial intelligence.”
- Lantech ontwikkelt end-of-line verpakkingsmachines en heeft standaardisatie tot norm verheven. Control Techniques is ‘prefered supplier’ voor Lantech op het gebied van frequentieregelaars.
- Dieselmotoren krijgen te maken met strengere wet- en regelgeving ten aanzien van de uitstoot van roetdeeltjes en stikstof. Welke maatregelen treffen fabrikanten en welke alternatieven zijn er?
- De nieuwe serie compacte vertragingskasten van Neugart is speciaal bedoeld voor toepassing in Automated Guided Vehicles. Hiermee kunnen zware lasten 24/7 worden verplaatst.
- Facta is een groot onderhoudsbedrijf op het gebied van rotating equipment in Nederland. Een gesprek met Jeffrey Schotvanger over de achtergronden en de algemene trends in de technische dienstverlening.
- Om de hogere vermogens van windturbines het hoofd te bieden ontwikkelde Hydrautrans de Drive Train. Een aandrijflijn met een mechanisch-hydraulische overbrenging.
- Klanten van Bosch Rexroth bezochten de fabriek van tandwielpompen in Neurenberg en de fabriek van axiale plunjerpompen en -motoren in Elchingen. Aandrijftechniek keek mee in de complexe productie.
- Met de M-Line is AWL-Techniek een pionier met betrekking tot het modulair opbouwen van productielijnen. Het bedrijf maakt hierbij gebruik van de Ethernet-technologie van Turck.
- SPS is een vakbeurs voor slimme en digitale automatisering. SPS staat niet meer voor ‘SPS IPC Drives’, maar voor Smart Production Solutions. Het systeemdenken overheerst meer en meer.