Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe generatie regelaars van CT

Control Techniques introduceerde in de Maastoren in Rotterdam een nieuwe serie elektrisch regelbare aandrijvingen met de naam Unidrive M aan de Nederlandse pers. Voor deze introductie werd een van de hoogste locaties van Nederland gekozen om hiermee aan te geven dat de verwachtingen van de nieuwe Unidrive familie hoog zijn. De officiële introductie vindt plaats op de SPS/IPC/Drives in Neurenberg en de nieuwe regelaar zal nog dit jaar op de markt verschijnen.

De eerste Unidrive, een universele AC-aandrijving waarin verschillende technologieën in één regelaar werden gecombineerd, werd midden jaren negentig geïntroduceerd. In de jaren hierna volgden nog meer Unidrive platformen. Toen Control Techniques de beslissing nam om een nieuwe generatie elektrisch regelbare aandrijvingen te ontwikkelen, stelde het bedrijf een ontwikkelingsprogramma op dat ten volle gebruik maakt van de expertise van het wereldwijde netwerk van de afdelingen Strategic Marketing en Engineering & Design.

Marktonderzoek
Normaler wijze wordt voor de ontwikkeling van een nieuw product tegemoet gekomen aan de eisen van de klant. Dit kan een illusie blijken wanneer de productontwikkeling vooral intern is gericht en het doelpubliek de ‘aandacht’ van het nieuwe aanbod niet kan vasthouden. In werkelijkheid vormt een nieuwe ontwerp volgens Control Techniques slechts de helft van het ontwikkelingsproces, marktonderzoek is minstens even belangrijk.
Met toegang tot de aanzienlijke financiële hulpmiddelen van de eigenaar, het wereldwijde technologiebedrijf Emerson, heeft Control Techniques kosten noch moeite gespaard voor de ontwikkeling van de volledig nieuwe serie elektrische aandrijvingen.

De nieuwe serie is vooral gericht op het grootste marktsegment: automatisering in de productiesector. Volgens Bakker zal het nieuwe aandrijfplatform aan de behoefte van de klant voldoen. De klant wil namelijk een machine met een open architectuur waarbij hij alleen betaald voor wat hij nodig heeft. Bakker: “Het belangrijkste is dat het gebruik nog eenvoudiger zal zijn dan bij de vorige producten: simpel, selftuning en ready voor take-off”.

Zeven klantgroepen
Een diepgaand onderzoek is uitgevoerd om zo goed mogelijk de behoefte van de klant te kunnen begrijpen. De verschillende behoeftes van de klant werd daarna gecategoriseerd en onderverdeeld in verschillende klantgroepen. De onderzoekers van Control Techniques kwamen zo tot inzicht dat zowel de bestaande als potentiële klanten zijn onder te verdelen in zeven hoofdgroepen met uiteenlopende eisen.

Het volledig artikel vindt u in het november-nummer van Aandrijftechniek.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven