Parker Hannifin toonde op de in april gehouden Bauma in München elektrificatieoplossingen en geïntegreerde systemen voor mobiele machines. Met de nieuwe EcoReach elektrohydraulische module heeft de onderneming een efficiënte, dynamische aandrijfmotor met hoge vermogensdichtheid, speciaal ontworpen voor kleine inbouwruimtes. De nieuwe steer-by-wire oplossing vereenvoudigt de installatie en zorgt voor een lager geluidsniveau en maximale veiligheid. Met de nieuwe Global Vehicle elektromotor worden de ontwikkelingsrisico’s verminderd, de time-to-market verbeterd en voor compatibiliteit en maximale efficiëntie gezorgd.
Parker Hannifin heeft de nodige expertise in het optimaliseren van multi-technologie systemen en het ontwikkelen van compacte functionele eenheden voor speciale toepassingen in serieproductie.
Elektrohydraulische module
Een voorbeeld hiervan is de EcoReach elektrohydraulische module, die speciaal is ontworpen voor het aansturen van de cilinders van elektrisch aangedreven vorkheftrucks voor hoogbouwmagazijnen. De EcoReach integreert een geluidsarme hydraulische pomp, een efficiënte dynamische aandrijfmotor met hoge vermogensdichtheid en speciaal voor deze toepassing ontwikkelde kleptechnologie in een compacte eenheid.
De geometrie is speciaal ontworpen voor de ruimtelijke omstandigheden van de toepassing, waardoor de unit eenvoudig en efficiënt te installeren is in kleine ruimten. De compacte systeemoplossing met elektrische regeling zorgt voor een regeneratieve energiestroom en verhoogt de productiviteit.
Steer-by-wire
Op weg naar zelfrijdende machines maken geavanceerde stuursystemen zware, complexe stuurkolommen overbodig. Dergelijke systemen verminderen het geluidsniveau voor de bestuurder, waardoor de cabine een veiligere en meer ergonomische werkplek wordt. Steer-by-wire maakt de noodzaak van zware, complexe stuurkolommen overbodig.

De nieuwe SBW110 proportionele en lastafhankelijke mobiele klep voor stuursystemen is eenvoudig te installeren en verhoogt de productiviteit. Door gebruik te maken van de pompolietoevoer, de tankaansluiting en het elektrische signaal kan de stroming van de werkende poorten van de SBW110-kleppende stuurfunctie regelen. De klep biedt goede prestaties op het gebied van robuustheid, regelnauwkeurigheid en energie-efficiëntie.
Elektrische aandrijvingen
Met de introductie van de nieuwe Global Vehicle Motor 310 (GVM310) biedt Parker een geoptimaliseerde tractie-oplossing voor hoge prestaties van bedrijfsvoertuigen, off-road elektrische voertuigen en hybride elektrische voertuigen.

De nieuwe motor vormt een aanvulling op de elektrificatie van de hydraulische functies. De goede vermogensdichtheid en het hoge rendement van de permanentmagneet wisselstroommotoren in combinatie met een hierop afgestemde Global Vehicle Inverter (GVI) verbeteren de ontwikkelingsmogelijkheden, verkorten de time-to-market en zorgen voor compatibiliteit en maximale efficiëntie.