Met een doorstroomcapaciteit van 12 l/min tot 70 l/min is de EHi geschikt voor de meeste applicaties op kleine tot middelgrote voertuigen. De klep kan worden gebruikt als autonome steer-by-wire unit voor langzaam rijdende voertuigen, wat ideaal is voor toepassingen in machines als walsen, vorkheftrucks of bosbouwmachines.
“Wanneer de EHi wordt gebruik in combinatie met de PVED CLS stuur- en veiligheidsbesturing kunnen OEM’s naadloos een gecertificeerd stuursubsysteem maken en de ontwikkeltijd en kosten significant verlagen”, zegt Tom Rudolph.
Flexibel ontwerp
Met tien beschikbare hydraulische configuraties bestrijkt de klep het volledig bereik aan applicaties. Hij kan worden opgenomen als onderdeel van een schaalbaar ontwerppakket, omdat de klep hetzelfde platform deelt met de OSPE klep en elektronische actuators zoals de PVES, PVED CC en PVED CLS. Dat maakt het mogelijk om componenten te vervangen en te combineren zodat ze direct voldoen aan specifieke OEM-behoeftes en dure veranderingen in het voertuigontwerp voorkomen.
Flexibele montageopties maken het mogelijk dat de klep wordt gemonteerd op plaatsen waar weinig ruimte beschikbaar is, waardoor elektrohydraulische besturing mogelijk is op voertuigen waar dat tot nu toe niet viel te realiseren.
De EHi kan als autonome klep of in combinatie met een stuurunit worden gebruikt. Op voertuigen met twee assen, zoals een spuitmachine, vormt de EHi OSPE klep een uitgebreide en compacte stuuroplossing zonder dat externe besturingen nodig zijn.
Eigenschappen
De flexibiliteit van de stuurklep zorgt voor goede prestaties en ingebouwde veiligheid. Aanvullende eigenschappen en voordelen zijn een eenvoudiger systeemontwerp, een snellere ’time to market’, een geïntegreerde veiligheidsbesturing en diverse ingebouwde softwarefuncties. De nieuwe stuurklep kan gemakkelijk worden geïntegreerd in machines zoals spuitmachines, wielladers, wielgravers, tandemwalsen, vorkheftrucks en grasmaaiers. Het gebruik van de klep, afzonderlijk of in combinatie met andere stuuroplossingen, zorgt voor voorheen ongekende niveaus van stuurbeheersing en flexibiliteit.