Film nieuws

Ford en Schaeffler demonstreren eWheelDrive

Ford en Schaeffler hebben een op een Fiesta gebaseerd eWheelDrive-studiemodel ontwikkeld, dat kan leiden tot verbetering van stedelijke mobiliteit en parkeren door compacte, flexibelere auto’s. Door onafhankelijke elektromotoren in beide achterwielen komt ruimte vrij onder de motorkap, die bij conventionele auto’s door de motor en transmissie en bij elektrische auto’s door een centrale motor wordt ingenomen.

Dit studiemodel kan in de toekomst de ontwikkeling van een vierpersoonsauto ondersteunen die slechts de ruimte van een huidige tweepersoonsauto inneemt. Tegelijkertijd kunnen auto’s door het ontwerp van het eWheelDrive-stuursysteem zijwaarts inparkeren.

Het project biedt nieuwe opties biedt voor de ontwikkeling van voertuigen met efficiënte vormgeving en goede wendbaarheid. Ford wil met het studiemodel ontdekken wat de capaciteiten van de auto zijn en hoe men uitdagingen met de implementatie van de technologie kan .”

Wielnaafaandrijving
Bij het studiemodel zijn de motoren ondergebracht in een geïntegreerde naafaandrijving die ook het rem- en koelsysteem omvat. Door deze geïntegreerde aandrijving kan de stadsauto zonder beperkingen opnieuw worden vormgegeven.


Ford sloot zich aan bij het project, dat wordt geleid door Schaeffler, om onderzoek te doen naar de mogelijkheden voor toekomstige auto’s.

Ford, Schaeffler, Continental, RWTH Aachen en de Hochschule Regensburg samenwerken aan project Mehren (Multimotor Electric Vehicle with Highest Room and Energy Efficiency) om voor 2015 twee nieuwe studiemodellen te ontwikkelen. Het project is gericht op het verbeteren van de integratie van wielnaafmotoren in auto’s, op Vehicle Dynamics Control, remmen en stabiliteit.

 

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven