Siemens breidt zijn ICT-diensten uit naar de industriële sector in Nederland. Met mobiele technologie en efficiënt onderdelenmanagement optimaliseert SBS (Siemens Business Sevices) de kwaliteit en efficiency van geautomatiseerde bedrijfsprocessen in industriële ondernemingen.
Bij een efficiënte fieldserviceorganisatie dienen alle schakels van de procesketen even nauw samen te werken. Lange uitvaltijden veroorzaken immers hoge kosten, waardoor elke minuut telt. Reden te meer om die betrouwbaarheid, beschikbaarheid, korte systeemreparatietijden en uitvaltijden nog meer tot kritische marktfactoren te maken. De efficiency van de serviceprocessen maakt het verschil tussen verstrikt raken in de kosten en het genereren van winst.
Field-service-oplossingen verhogen de beschikbaarheid van de apparatuur en voorkomen kostbare uitvaltijden. Reparatie- en onderhoudsteams hebben door de SBS-oplossing direct toegang tot de laatste versie van de servicedocumentatie en beschikken over alle relevante informatie ter plaatse. Latere kantoorwerkzaamheden zijn overbodig, doordat de service reports nu elektronisch gegenereerd en direct naar het backoffice doorgestuurd worden. Deze procedure heeft tevens het voordeel dat mogelijke invoerfouten met behulp van automatische plausibiliteitschecks beter voorkomen kunnen worden.Hierdoor kunnen de proceskosten aanzienlijk worden teruggedrongen.
- Siemens op AT-aandrijftechniek
- Siemens op TR-online