Speciaal voor de maakindustrie en technische handelsbedrijven organiseert Syntens de gratis workshopserie Service & Onderhoud. De serie bestaat uit drie praktische en leerzame bijeenkomsten, waarin ondernemers ontdekken hoe ze aan service kunnen (gaan) verdienen.
De eerste workshop in de serie, ‘Service en onderhoud organiseren’ op 19 september, helpt de deelnemers om van ad-hoc service naar preventief onderhoud te gaan. Met behulp van servicemodellen leren ze om te gaan met Key Performance Integrators en daar hun voordeel mee te behalen. Bovendien leren ze berekeningen te maken over onder andere MTBF en MCTR om preventief onderhoud te kunnen gaan leveren.
Onderhoudscontracten
Op 3 oktober vindt de tweede bijeenkomst ‘Serviceverdienmodellen’ plaats, waarin onderhoudscontractvormen besproken worden. Hoe bereken je de prijs voor de verschillende servicecontracten? Hoe train je verkooppersoneel en kun je personeelskosten terugbrengen? Hoe kun je verdienen aan klanten die je altijd gratis service hebt gegeven?
Distance monitoring
De laatste workshop in de serie is ‘Service op afstand’ op 7 november. Deelnemers ontdekken hierin de mogelijkheden om apparatuur op afstand te monitoren, updaten en aansturen. Deze ‘distance monitoring’ biedt voordelen zoals slijtagemelding voor de vervanging van onderdelen, onderhoudscontracten die afhankelijk zijn van het gebruik en het aanbieden van extra opties, training of apparatuur aan de klant. De workshop geeft inzicht in de toepassing, de bijbehorende technologie en ICT-inrichting en de toekomstkansen.
Voor wie?
De workshops zijn interessant voor producenten en leveranciers van machines, apparaten en installaties, voor service- en onderhoudsbedrijven en voor R&D en Engineeringsafdelingen. De bijeenkomsten vinden van 15.00 tot 19.00 uur plaats bij Syntens in Nieuwegein. Geïnteresseerden kunnen zich voor de hele serie aanmelden, maar ook voor een of twee onderdelen.