Ga naar hoofdinhoud

Schaeffler voltooit overname Continental

De Schaeffler groep in Herzogenaurach (bij Neurenberg) heeft de overname van Continental AG in Hannover afgesloten,. Het bedrijf heeft de banken waar aandeelhouders hun stukken in depot hadden gegeven, 75 Euro per aandeel betaalt. De depotbanken zullen deze bedragen overschrijven naar de aandeelhouders. De Schaeffler groep heeft nu 49,9 % van de stemrechten in Continental en is daarmee de grootste aandeelhouder. De resterende aandelen (volgens sommige financiële bronnen zou Schaeffler bijna 90% zijn aangeboden) heeft Schaeffler overgedragen aan financiële instellingen.

Met het afsluiten van de overname is de weg vrij om de koppeling tussen de beide ondernemingen snel en pragmatisch tot stand te brengen. Gegeven de financiële crisis en de veranderingen in de automobielmarkt (zoals de recente overname van het Volkswagen-concern door Porsche) staan beide onderneminigen voor grote uitdagingen en hebben geen tijd te verliezen.

“Het komt er nu op aan constructief samen te werken en zich te concentreren op de hoofdthema’s en op het zakendoen. Dat verwachten ook onze medewerkers en onze klanten van ons”, aldus Dr. Jürgen M. Geißinger, voorzitter van de raad van bestuur van de Schaeffler groep. “Opdat wij de sterke punten van beide ondernemingen snel kunnen combineren en ons grote potentieel en synergie vlot kunnen reageren, maken wij nu de juiste stap in het kader van een wereldwijde consolidering in de toelevering voor de automobielindustrie en kunnen we gezamenlijk sterker uit de crisis naar voren treden”, aldus Geißinger.

De nieuwe groep combineert de sterkte van Schaeffler op het gebied van mechanische, mechatronische en precisiecomponenten voor motor, tandwielkast en rijaandrijving met de kracht van Continental op het gebied van elektronica- en softwaresystemen voor motor, rijaandrijving en interieur. De gemeenschappelijke competentie op het gebied van ontwikkeling en innovatie biedt nieuwe kansen op de markt. “Samen vormen we een krachtigere en stabielere partner voor onze klanten en kunnen we een wezenlijke bijdrage leveren aan het oplossen van centrale technologische uitdagingen waar de automobielindustrie voor staat, besluit Geißinger.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven