Ga naar hoofdinhoud

Imagoboost voor maritiem Duitsland en Rusland

Onlangs is een intensieve marktbewerking in maritiem Rusland en Duitsland onder de naam ‘2g@there’ gestart. Tijdens de voorlichtingsbijeenkomst legden diverse maritieme branches en de Economische Voorlichtingsdienst (EVD) van het Ministerie van Economische Zaken hun plannen uit voor deze grote promotiecampagne van de Nederlandse maritieme sector.

Zowel Rusland als Duitsland zijn exportmarkten met een groot potentieel. Om uiteenlopende redenen is het wenselijk het imago op deze markten een ‘boost’ geven. In Duitsland vanwege het gevaar om Nederlands grootste exportpartner te verwaarlozen en in Rusland vanwege de sterke opkomst in scheepsbouw, offshore en jachtbouw.

Het aantrekkelijke van dit 2g@there programma is dat samen met de overheid een langdurig programma opgezet is. Voor een periode van drie jaar zullen gezamenlijke beursdeelnames, handelsmissies, PR-campagnes en allerlei andere acties worden ondersteund.

Door deel te nemen aan het 2g@there project profiteren ondernemers van:

  • Profilering van bedrijf aan (nieuwe) klanten
  • Gebruik gesubsidieerde collectieve beursdeelnames/handelsmissies Duitsland en/of Rusland
  • Netwerkevents
  • Preferred contacts: doorverwijzing van Duitse en/of Russische aanvragen
  • PR-Campagnes
  • Gratis marktrapporten
  • Opbouw van een exportnetwerk
  • Gratis gebruik help-desk

De activiteiten leveren dus maximaal effect op voor ondernemers. Daarom staan bedrijven aan het roer in dit project. Hiertoe worden twee stuurgroepen met maritieme bedrijven (eenmaal Rusland en eenmaal Duitsland) aangesteld.

De maritieme cluster heeft dit project onder auspiciën van Stichting Nederland Maritiem Land (NML) opgezet. HISWA Vereniging (penvoerder Duitsland) en Vereniging Holland Marine Equipment (penvoerder Rusland) gaan het plan de komende drie jaar uitvoeren.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven