Ga naar hoofdinhoud

Festo bij ‘Best Managed Companies’

Festo mag zich wederom tot de best geleide organisaties binnen het Nederlandse midden- en grootbedrijf rekenen. Dit is de uitkomst van het Best Managed Companies programma dat Deloitte in samenwerking met de Kamer van Koop-handel, VNO-NCW, TiasNimbas Business School en Management Team organiseert. Tot de winnaars van 2011 behoren ook Vector Aandrijftechniek, VAF Instruments, Valk Welding en Hyva.

Festo is dit jaar voor de vierde keer op rij benoemd tot winnaar en mag daarom nu het predicaat gold member voeren. Er zijn maar acht bedrijven in Nederland die dit predicaat mogen voeren. De deelnemende organisaties uit het midden- en grootbedrijf zijn door consultants van Deloitte geanaly-seerd met het Business Maturity Model.

Festo behoort opnieuw tot de groep uitblinkers en toonde aan dat het naast een gedegen management ook over een doordachte en duurzame strategie beschikt. De organisatie houdt naast de eer en de aandacht ook inzicht in de eigen organisatie over aan de deelname aan Best Managed Companies.

Deloitte organiseert het Best Managed Companies programma dit jaar voor de vierde keer. Het programma richt zich op niet-beursgenoteerde Neder-landse ondernemingen met een omzet van minimaal tien miljoen euro, waarvan het management ook een aandeel in het bedrijf heeft. Behalve omzetgroei heeft Best Managed Companies speciale aandacht voor de thema’s strategie- & beleidsvorming, organisatie & processen, besturing & beheersing, informatietechnologie en mensen & cultuur. De complete lijst van winnaars vindt u op de site van Deloitte.

Imago
Festo mag zich in 2011 ook rekenen tot één van de 500 bedrijven met het beste imago. Dit is de uitkomst van een onderzoek van Management Team en NIPO onder hoogopgeleide managers naar hun favoriete werkgever, zakenpartner en aandeel. De onderzoekers hebben de deelnemers gevraagd bij welke bedrijven ze graag zouden willen werken, met wie ze graag zaken doen en welke bedrijven ze waarderen vanwege de strategie die ze voeren. In kaart werd gebracht wat men onder imago verstond en hoe belangrijk een logo voor een bedrijf is.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven