De Nederlandse internationale vakbeurs voor de maritieme industrie Europort Maritime startte onlangs met een speciale nieuwsservice voor de internationale maritieme sector. Technologische ontwikkelingen, scheepsbouworders, informatie van en voor reders en scheepseigenaren en achtergrondinformatie worden in een digitale nieuwsbrief iedere twee weken aan ruim 7.500 internationale lezers verzonden.
De digitale nieuwsvoorziening markeert de start van de nieuwe marketingcampagne gericht op de héle maritieme sector van Europort Maritime die van januari tot en met november loopt. Belangrijke peiler in de communicatiemix wordt digitale nieuwsberichtgeving. Geïnteresseerden kunnen zich op de internetsite gratis abonneren op het Europort Maritime Bulletin.
Naast de digitale berichtgeving wordt als een advertentiecampagne gevoerd. Bovendien start Europort Maritime met een speciaal ontwikkelde roadshow om pers wereldwijd te informeren over nieuwswaardigheden omtrent de beurs en haar exposanten. De eerste bijeenkomst staat gepland op de openingsdag van Europort Eurasia in Istanbul 25 april aanstaande.
Europort Maritime
Eind 2006 werd de nieuwe beursplattegrond van Europort Maritime gepresenteerd. Met nog negen maanden voor de boeg is de internatio-nale maritieme vakbeurs al voor circa 85% besproken. Naar verwachting zal Europort Mari-time 2007 in Ahoy Rotterdam van 6 tot en met 9 november zo’n 900 maritieme bedrijven bevatten.
Europort Maritime is de internationale vakbeurs op het gebied van de maritieme industrie. De beurs is voortgekomen uit de samenvoeging van de vakbeurzen Rotterdam Maritime en Europort. Europort Maritime omvat alle sectoren van de maritieme industrie: scheepsbouw (casco en componenten), fabrikanten én toeleveranciers, baggerindustrie, offshore, haven-diensten en overheid. Verder geeft de beurs een nadrukkelijke plaats aan de internationale binnenvaart en visserij.