Ga naar hoofdinhoud

Easyfairs boekt groei ondanks crisis

Veel beursorganisaties kennen terugval in hun verkoop in deze economisch moelijke tijd. Organisator Easyfairs heeft echter te maken met een groei van 11%, ten opzichte van 2007/2008, op de bestaande beurzen in de eerste helft van 2008/2009. EasyFairs kondigt zelfs nieuwe events aan voor komend jaar.

Gezien de prijs van een stand op een Easyfairs event gelijk staat aan de totale kostprijs van een deelname aan dit event, is het voor exposanten heel eenvoudig om hun return on investment te berekenen en om aan te tonen wat het event oplevert.

Opmerkelijk is dat veel van de events die Easyfairs gaat lanceren in 2009 en daarna, gericht zijn op sectoren die momenteel uitdagende tijden tegemoet gaan, zoals bijvoorbeeld de horeca, retail, informatietechnologie en management services. 

Wereldwijde groei
Gedurende 4 jaar kende Easyfairs een gemiddelde jaarlijkse groei van bijna 60%. Het is uitgegroeid van een klein portfolio van industriële events in België tot 90 events in 16 landen in Europa en Latijns-Amerika, in verschillende sectoren. Het bedrijf, dat inmiddels 190 werknemers telt, noteerde een omzet van 30 miljoen euro over het laatste boekjaar.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven