Dassault Systèmes, expert in 3D-ontwerp, 3D digitale prototypes en Product Lifecycle Management (PLM), heeft tien procent meer omzet gerealiseerd in het tweede kwartaal van 2012. De totale kwartaalomzet groeide naar 502,9 miljoen euro, waarvan 457,8 miljoen euro afkomstig is uit de verkoop van software. De totale omzet over het eerste halfjaar van 2012 komt daarmee op 965,3 miljoen euro, dat is tien procent hoger dan over het eerste halfjaar 2011.
In het tweede kwartaal stegen de verkopen van het V6-platform, aan klanten in de bedrijfstakken Aerospace & Defense, High Tech, Energy, Life Sciences en Consumer Packaged Goods & Retail industries. Aanvullende zaken werden gedaan met bestaande klanten waaronder Renault, Jaguar Land Rover, Alstom en LG Electronics. Verder steeg de periodieke softwareomzet met elf procent, vooral dankzij de merken Catia (Productdesign & innovation), Enovia (Collaborative Innovation) en Simulia (Realistic Simulation).
Twee miljard jaaromzet
“Dassault Systèmes zag een grote toename van nieuwe business, zoals blijkt uit de groei van nieuwe licenties”, zegt Bernard Charlès, President en Chief Executive Officer van Dassault Systèmes. “Met gepaste voorzichtigheid durven we het aan om onze omzetdoelstelling voor heel 2012 naar boven bij te stellen naar de magische grens van twee miljard euro.”
Charlès ziet perspectieven voor de komende jaren, vooral door het succes van Dassault Systèmes’ 3D-Experience-platform, de overname van Gemcom, het nieuwe merk Geovia en de creatie van nieuwe industriële oplossingen. “Het onder de knie krijgen van de geofysica en modellering van onze planeet is en blijft een belangrijke parameter voor de toekomst van Transportation & Mobility, Marine & Offshore, Industrial Equipment en Energy, Process & Utilities.”