In Nederland wordt regelmatig gediscussieerd over de plussen en minnen van trolleybussen. Zuid-Amerika is een behoorlijke markt voor deze vorm van openbaar vervoer. Neoman gaat 80 bussen leveren voor de Venezolaanse stad Barquisimeto. Ze worden aangedreven door Mitrac 500 aandrijfsystemen van Bombardier Transportation.
Met deze opdracht breidde Bombardier de toepassing van zijn Mitrac aandrijfsystemen in dit marktsegment verder uit. Het systeem kan worden gebruikt als aandrijving voor trams, geautomatiseerde personenvervoersystemen en trolleybussen. Het bedrijf assembleerde in zijn vestiging in Trápaga (Spanje) reeds aandrijfpakketten voor zo’n 200 trolleybussen in Mérida (Venezuela) en Quito (Ecuador). Het ontwerpen en fabriceren van de aandrijfsystemen voor Barquisimeto zal worden uitgevoerd door de Bombardier-vestigingen in Trápaga en Mannheim. De trolleybussen zullen worden geassembleerd door de Neoman Bus Group.
Mitrac 500 omvat de Mitrac TC500 IGBT tractieomzetter, de Mitrac DR500 tractieaandrijving (foto) en de Mitrac AU500 hulpomzetter. Deze worden aangestuurd door het Mitrac CC treinbesturingssysteem. De Mitrac TC500 omvat een serie tractie omzetters, met als belangrijkste kenmerken het modulaire ontwerp, de compacte bouw en.het geringe gewicht. Er zijn uitvoeringen voor alle typen rijaandrijvingen, waaronder afzonderlijke wielen, enkele assen, groepen en draaistellen. De Mitrac DR500 familie is opgebouwd uit asynchrone motoren en reductoren. Deze aandrijvingen kenmerken zich door hoge vermogensdichtheid, compacte bouw en laag geluidsniveau.