De Beckhoff-strategie ‘openheid voor nieuwe markten en nieuwe technologieën’ heeft ook in 2006 voor sterke groei (26 %) gezorgd. Wereldwijd bedroeg de omzet van de onderneming uit Verl 190 miljoen Euro. Basis voor het aanhoudend succes is de continue realisering van innovatieve producten en de invoering van nieuwe productseries en basistechnologieën plus de consequente uitbouw van het internationale verkoopnet.
Het aandeel van de export lag in 2006 op 43%. Hoewel de groei in binnenland en buitenland op vergelijkbaar niveau lag, wil de onderneming op wat langere termijn vooral uit de wereldmarkt halen.
Beckhoff opende vorig jaar dochterondernemingen in Spanje, België, Brazilië, Zuid-Afrika en Australië. In deze landen was het bedrijf reeds aanwezig via distributeurs, maar het bedrijf wil zijn positie op deze markten versterken. In totaal is de onderneming nu via 18 eigen dochters en via vertegenwoordigingen en distributeurs in meer dan zestig landen aanwezig. Voor dit jaar staat de oprichting van vestigingen in Turkije, India en Dubai op het programma.
Ook wat betreft aantal medewerkers is Beckhoff verder gegroeid. Eind 2006 telde de loonlijst wereldwijd 800 namen, in vergelijking met het voorafgaande jaar een toename van 20 %.