Vol trots nam het team van Auto&MotorTechniek de LOF Prijs 2007 met bijbehorende 10.000 euro in ontvangst. De jury koos voor Auto&MotorTechniek (AMT) ‘omdat zij een kei zijn in het on- en offline brengen van puur functionele, zeer doelgroepgerichte content. AMT heeft zich in korte tijd ontwikkeld van een traditioneel vakblad tot een rijk uitgeefplatform met hoogwaardige investeringsinformatie en een gebruiksvriendelijke opbouw.’
AMT-uitgever Gijs Gjaltema sluit zich daarbij aan. “We brengen geen franjes en frutsels, maar to the point informatie waar de users en lezers echt wat aan hebben.” Auke Cupédo, hoofdredacteur van het winnende portfolio: “En we bewijzen onze toegevoegde waarde nogmaals met onze leadgenerator, in de volksmond AMT.LAB genoemd. Deze generator biedt de user een ideaal oriëntatie-instrument. Aan de adverteerder kunnen we met AMT.LAB waardevolle en oprecht geïnteresseerde leads leveren.”
Waar is het succes van AMT eigenlijk aan te danken? Daar kan Cupédo kort in zijn: “Optimale samenwerking tussen redactie, marketing, sales én IT en kei- en keihard werken.” Voor de gewonnen tienduizend euro heeft de hoofdredacteur al een leuk doel: “We gaan met alle collega’s, hun partners en kinderen luxueus uit eten. Mocht er nog geld overblijven, dan zullen we dat investeren in video-apparatuur.”