Blog

Apex DynamicsHet lijkt wel alsof er een wereldwijd tekort is aan tandwielkasten, tandheugels en rondsels. De laatste tijd krijgen we namelijk dagelijks de vraag: kunnen jullie wél snel leveren? Dat wij harder lopen is in de markt natuurlijk bekend maar blijkbaar heeft iedereen (behalve wij) moeite met het tijdig uitleveren. Wat is er aan de hand?

Een rondvraag leerde mij al snel dat het helemaal niet slecht gaat met onze collega’s maar dat de fabrieken simpelweg vol zitten. Juist nu is Apex Dynamics een goed alternatief voor de mensen die niet te lang op hun producten willen wachten. Maar kan ik die belofte als fabrikant ook waarmaken?

Door alle ‘reuring’ ga je bijna aan jezelf twijfelen. Onlangs was ik bij onze fabriek in Taiwan op bezoek, een mooie gelegenheid om persoonlijk polshoogte te nemen hoe het ervoor staat. Ik zie en hoor meteen dat de fabriek op volle toeren draait maar dat de capaciteit toch ruim voldoende is om zelfs aan een verdere stijging van de vraag te kunnen voldoen. Ik kan dus blijven garanderen dat onze levertijden kort blijven.

Onze strategie op voorraad produceren zorgt er nu voor dat we zowel onze tandwielkasten als ook de tandheugels en rondsels nog steeds binnen 2 tot 3 weken kunnen leveren. Om een voorbeeld te geven, vorige maand bezocht een Koreaanse delegatie onze fabriek. Zij waren dringend op zoek naar 3.000 meter (3 km) van een bepaald type tandstang. Aangenaam verrast dat deze producten op voorraad lagen bestelden zij ter plekke. Een week later had de klant ze in huis.

Onze levertijden waren altijd al een belangrijk onderdeel van ons ‘harder lopen’ maar door de marktomstandigheden hebben we dit meer centraal gezet. Wellicht heeft u ons al voorbij zien komen in de (sociale) media? Onze propositie is simpel: Wij bieden een volledig programma dat als alternatief kan dienen voor bijna elke in de markt beschikbare tandwielkast, tandheugel en rondsel. En dat met een levertijd van 2 weken!

Ik wil u als lezer dan ook vragen om ons uit te dagen. Stuur ons een aanvraag met daarin een omschrijving van de applicatie, of wellicht concreet het artikel van onze collega’s dat niet op tijd geleverd kan worden en wij sturen per ommegaande een aanbieding met prijs, levertijd en alle tekeningen. Wat mij betreft is het beste moment om eens nader kennis te maken met Apex Dynamics.

Over Thom van Oss

Thom van Oss

Thom van Oss (1966) is eigenaar directeur van Apex Dynamics BV. Vanuit de elektronica in de mechanische wereld gerold met passie voor het product en vooral ook de toepassing. Pragmatisch, no-nonsens maar klantgericht en altijd bereid studenten, startups en ondernemers te helpen hun dromen waar te maken.

Bekijk alle berichten van Thom van Oss

1 reactie op “Levertijden, is onze markt oververhit?

  1. Henry schreef:

    Beste Thom, je hebt helemaal gelijk dat bij de Duitse toelveranciers zoals Wittenstein, Neugart en Stöber (door ons ATB Automation al 50 jaar geleverd) levertijden lang zijn. Oorzaken zijn vooral capaciteits/personeel tekort in Duitsland en alle klanten wereldwijd zijn nu aan het hamsteren.

    Apex is niet de enige die nog wel snel kan leveren. Wij werken ook met een sterk bedrijf Wanshsin uit China (www.wanshsin.eu) die binnen enkele dagen levert. Maar wij weten ook dat nog niet alle applicaties technisch goed ingevuld kunnen worden met tandwielkasten uit China en ook uit Taiwan. Smering, levensduur, rondloopnauwkeurigheid en stabiliteit van tandflankspeling is minder. Daarom kunnen niet al onze klanten van Stöber of Wittenstein klanten overstappen op een Wanshsin of een Apex kast.

    Overigens ben ik van mening dat een blog rubriek van een mediabedrijf van AT aandrijftecniek zich niet moet verlenen voor een commerciele boodschap (mening) van toeleveranciers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Blog Aandrijftechniek schilderij Paul Quaedvlieg

    Vincent

    Voor degenen die team Aandrijftechniek niet kennen, mijn directe collega heet Vincent. Ik kan met hem goed sparren, grappen uithalen, serieuze meetings hebben en op zijn tijd een biertje pakken. Maar ik ga het niet over hem hebben, sorry Vincent. Er is namelijk een andere… Lees verder →

  • elektromotor asea sweden

    2021, het jaar van de ……

    Het, ik mag wel zeggen, bewogen jaar 2020 ligt achter ons. Velen willen dit jaar zo snel mogelijk vergeten, ik hoef niet te zeggen waarom. We kijken allemaal uit naar dit jaar want slechter kan het haast niet worden voor veel sectoren. Maar is dat… Lees verder →

  • Slapende reuzen

    Eind september reed ik voor een interview naar Hengelo in Overijssel. Ik deed dat volledig elektrisch in een leenauto van mijn garage. Ik koos speciaal voor een toeristische route vanuit mijn woonplaats, een klein uurtje rijden. Lekker afremmen op de elektromotor bij elke minirotonde, zodat… Lees verder →

  • ‘Grand Fabrique Europa’

    Momenteel ben ik de roman ‘Grand Hotel Europa’ van Ilja Leonard Pfeijffer aan het lezen. Ik heb het boek bijna uit en moet zeggen: knap geschreven. Ik ga hier geen boekbespreking houden, maar het is bijzonder en lovenswaardig dat de heer Pfeijffer in deze roman… Lees verder →

  • Aandrijftechniekdag 2020 digitalisering

    Nationale Aandrijftechniekdag

    Heeft u eind jaren zeventig, begin jaren tachtig ook zo’n digitaal horloge gehad? Ze waren destijds helemaal hip, verdwenen toen van het straatbeeld en tegenwoordig zijn het de smartwatches die het doen. Naast de exclusieve mechanische merkhorloges dan. Gaat het met de aandrijftechniek dezelfde kant… Lees verder →

  • Rood stickertje

    Begin februari ging ik samen met enkele andere vakjournalisten naar Nashville, Tennessee. Bij het boarden naar de Boeing 787 Dreamliner op Schiphol kreeg iedereen een rood stickertje op zijn of haar paspoort als teken dat we twee weken daarvoor niet in China waren geweest. Indien… Lees verder →

  • Meltdown

    De afgelopen weken regende het persberichten over de verschuivingen van diverse grote evenementen en beurzen in de industrie. Deden we in januari en februari nog luchtig over het coronavirus, inmiddels is het toch een serieuze zaak om over na te denken en er op te… Lees verder →

  • Over pionieren en schuurtjes

    Pionieren, wat een prachtig woord! Als ze bij de lokale scouting gaan pionieren, weet iedereen daar waar het over gaat. Ze trekken een aantal pionierpalen en pioniertouw uit de rekken en bouwen de meest geweldige constructies. Van veldkeuken en schommel tot en met een heuse… Lees verder →

  • Fried squirrel

    Wat eet u deze feestdagen? Een malse rollade, varkenshaas, kalkoen of toch iets vegetarisch? U weet het nog niet? Heeft u misschien ooit gehoord van een ‘fried squirrel’? Ik tot voor kort ook niet. Tot ik in East Lansing, Michigan, de lokale Lansing State Journal… Lees verder →

  • Flying V TU Delft Blog

    Flying V

    U heeft het vast wel meegekregen. Onze nationale vliegmaatschappij KLM had een feestje, ze bestaan 100 jaar. Iets om trots op te zijn. Nu is vliegen op zich ook een feestje, tenminste als je vliegen leuk vindt. Het afgelopen jaar heb ik best wat gevlogen,… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven