Blog

Apex DynamicsHet lijkt wel alsof er een wereldwijd tekort is aan tandwielkasten, tandheugels en rondsels. De laatste tijd krijgen we namelijk dagelijks de vraag: kunnen jullie wél snel leveren? Dat wij harder lopen is in de markt natuurlijk bekend maar blijkbaar heeft iedereen (behalve wij) moeite met het tijdig uitleveren. Wat is er aan de hand?

Een rondvraag leerde mij al snel dat het helemaal niet slecht gaat met onze collega’s maar dat de fabrieken simpelweg vol zitten. Juist nu is Apex Dynamics een goed alternatief voor de mensen die niet te lang op hun producten willen wachten. Maar kan ik die belofte als fabrikant ook waarmaken?

Door alle ‘reuring’ ga je bijna aan jezelf twijfelen. Onlangs was ik bij onze fabriek in Taiwan op bezoek, een mooie gelegenheid om persoonlijk polshoogte te nemen hoe het ervoor staat. Ik zie en hoor meteen dat de fabriek op volle toeren draait maar dat de capaciteit toch ruim voldoende is om zelfs aan een verdere stijging van de vraag te kunnen voldoen. Ik kan dus blijven garanderen dat onze levertijden kort blijven.

Onze strategie op voorraad produceren zorgt er nu voor dat we zowel onze tandwielkasten als ook de tandheugels en rondsels nog steeds binnen 2 tot 3 weken kunnen leveren. Om een voorbeeld te geven, vorige maand bezocht een Koreaanse delegatie onze fabriek. Zij waren dringend op zoek naar 3.000 meter (3 km) van een bepaald type tandstang. Aangenaam verrast dat deze producten op voorraad lagen bestelden zij ter plekke. Een week later had de klant ze in huis.

Onze levertijden waren altijd al een belangrijk onderdeel van ons ‘harder lopen’ maar door de marktomstandigheden hebben we dit meer centraal gezet. Wellicht heeft u ons al voorbij zien komen in de (sociale) media? Onze propositie is simpel: Wij bieden een volledig programma dat als alternatief kan dienen voor bijna elke in de markt beschikbare tandwielkast, tandheugel en rondsel. En dat met een levertijd van 2 weken!

Ik wil u als lezer dan ook vragen om ons uit te dagen. Stuur ons een aanvraag met daarin een omschrijving van de applicatie, of wellicht concreet het artikel van onze collega’s dat niet op tijd geleverd kan worden en wij sturen per ommegaande een aanbieding met prijs, levertijd en alle tekeningen. Wat mij betreft is het beste moment om eens nader kennis te maken met Apex Dynamics.

Over Thom van Oss

Thom van Oss

Thom van Oss (1966) is eigenaar directeur van Apex Dynamics BV. Vanuit de elektronica in de mechanische wereld gerold met passie voor het product en vooral ook de toepassing. Pragmatisch, no-nonsens maar klantgericht en altijd bereid studenten, startups en ondernemers te helpen hun dromen waar te maken.

Bekijk alle berichten van Thom van Oss

1 reactie op “Levertijden, is onze markt oververhit?

  1. Henry schreef:

    Beste Thom, je hebt helemaal gelijk dat bij de Duitse toelveranciers zoals Wittenstein, Neugart en Stöber (door ons ATB Automation al 50 jaar geleverd) levertijden lang zijn. Oorzaken zijn vooral capaciteits/personeel tekort in Duitsland en alle klanten wereldwijd zijn nu aan het hamsteren.

    Apex is niet de enige die nog wel snel kan leveren. Wij werken ook met een sterk bedrijf Wanshsin uit China (www.wanshsin.eu) die binnen enkele dagen levert. Maar wij weten ook dat nog niet alle applicaties technisch goed ingevuld kunnen worden met tandwielkasten uit China en ook uit Taiwan. Smering, levensduur, rondloopnauwkeurigheid en stabiliteit van tandflankspeling is minder. Daarom kunnen niet al onze klanten van Stöber of Wittenstein klanten overstappen op een Wanshsin of een Apex kast.

    Overigens ben ik van mening dat een blog rubriek van een mediabedrijf van AT aandrijftecniek zich niet moet verlenen voor een commerciele boodschap (mening) van toeleveranciers.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Agxeed

    Gorilla’s in the mist

    Toen ik midden september naar Flevoland reed om te gaan kijken naar de demo van de autonome AgBot van AgXeed, was het mistig en grijs. Toen ik vlak voor het demo-adres in de polder, het waren allemaal grote akkers, af en toe onderbroken door een… Lees verder →

  • Parkeerplaatsen bij ROVC Ede

    Parkeren XL

    Onlangs zat ik een programma te kijken over het pensioenstelsel in Nederland en de vernieuwingen die er aan gaan komen. In deze documentaire worden meerdere mensen geïnterviewd die hun pensioen ‘anders’ hadden geregeld. Een echtpaar van middelbare leeftijd dat in India kon leven zonder veel… Lees verder →

  • Hollandia services

    Respect

    Al enige tijd had ik dit voorjaar wat foto’s op Linkedin langs zien komen van een enorme aandrijving in opbouw. Grote tandwielen, lagers, tandwielkasten en remmen. Het zag er indrukwekkend uit. Het bleek om de nieuwe aandrijving te gaan van de Hollandsche IJsselkering. De foto’s… Lees verder →

  • Schneider Blog

    Partnerblog: ‘De snelle weg naar een CO2-neutrale industrie’

    Er zijn acties nodig op de korte termijn om de risico’s van de opwarming van de aarde te verkleinen. Overheden wereldwijd leggen de industrie daarom doelstellingen op om de transitie naar een CO2-neutrale economie te realiseren. Industriële organisaties zijn volgens de Environmental Protection Agency verantwoordelijk… Lees verder →

  • Willem Alexander Eindhoven

    Parels uit Brabant

    Brabant staat de laatste tijd vol in de belangstelling. Was het eerst al Rob Kemps die de titel ‘de slimste mens van Nederland’ binnenhaalde, eind april was het beurt aan onze Koning Willem-Alexander die de High Tech Campus in Eindhoven bezocht met zijn gezin. Prachtig… Lees verder →

  • schneider electric industry

    Partnerblog: ‘Bouw aan de toekomst van de industrie’

    In de snel veranderende wereld van industriële automatisering wint het daadwerkelijk bouwen aan de toekomst het van het voorspellen. Het is logischer om te bouwen aan de toekomst. Voor industriële bedrijven is de implementatie van innovatie van steeds groter belang om de concurrentie voor te… Lees verder →

  • microchip tekort

    Easter egg dino

    Behalve de coronacrisis en de klimaatcrisis, hebben we nu ook te maken met een chips-crisis. Fabrikanten van consumentenelektronica, smartphones, auto’s, maar ook fabrikanten van besturingen, robots en andere high-tech apparatuur, allemaal willen ze chips oftewel microprocessoren. Er is een dusdanig tekort dat autofabrieken al tijdelijk… Lees verder →

  • Blog Aandrijftechniek stemmen 17 maart 2021

    Steven for president

    Je zult maar miljardair zijn in deze tijd. Poeh, dan heb je het echt zwaar! Je kunt niet uit eten in je favoriete drie sterren Michelin restaurant. Je kunt niet of beperkt reizen naar je favoriete land, stad of buitenverblijf. Bovendien als je daar bent… Lees verder →

  • Blog Aandrijftechniek schilderij Paul Quaedvlieg

    Vincent

    Voor degenen die team Aandrijftechniek niet kennen, mijn directe collega heet Vincent. Ik kan met hem goed sparren, grappen uithalen, serieuze meetings hebben en op zijn tijd een biertje pakken. Maar ik ga het niet over hem hebben, sorry Vincent. Er is namelijk een andere… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven