Algemeen

Je zult maar miljardair zijn in deze tijd. Poeh, dan heb je het echt zwaar! Je kunt niet uit eten in je favoriete drie sterren Michelin restaurant. Je kunt niet of beperkt reizen naar je favoriete land, stad of buitenverblijf. Bovendien als je daar bent moet je ook een mondkapje dragen en uitkijken waar je eet en wat je eet. En investeren in weer een Ferrari, Lamborghini of klassieke Aston Martin om je verzameling sportwagens – waar je toch nooit in rijdt- uit te breiden, is ook zo zinloos. Al dat blik is leuk om naar te kijken, maar dat is het dan ook. En sparen? Daar moet je alleen maar geld op toeleggen, dus dat laat je uit je hoofd.

Nee, als je nu miljardair bent, dan ben je slim en leuk bezig als je investeert in de toekomst. Investeren in start-up bedrijven is niet alleen leuk, het houdt je jong en met een beetje mazzel, verdien je er later ook nog wat aan. Kijk maar eens naar Dragons Den, de miljoenen vliegen je om de oren. Alles wat tech, groen of duurzaam is, zien de dames en heren miljardairs wel iets in. Leuk programma! Maar dan miljardair en Tech-ondernemer Steven Schuurman. Die geeft zomaar een miljoen euro weg aan D66 en nog eens 350.000 euro aan de Partij voor de Dieren. Groot en rijk geworden in de software, was hij onlangs in het nieuws vanwege zijn gulle giften. Ik kan zo iemand meteen op een voetstuk plaatsen. Waarom? Omdat hij zijn nek uitsteekt en doet wat velen niet doen, uitkomen voor iets waar je in gelooft en iets waar je je zorgen om maakt.

Blog Aandrijftechniek stemmen 17 maart 2021
Het wordt tijd dat straks de nieuwe politici allemaal snel de neuzen dezelfde kant op hebben staan.

Terwijl FVD en PVV zeggen niet te geloven in het ‘klimaatsprookje’, staat bij veel andere partijen de klimaatverandering wél in het verkiezingsprogramma. En laat Steven die verkiezingsprogramma’s ook gelezen hebben. Volgens hem begint het bouwen van een duurzame toekomst vooral bij jezelf en moet er snel een goed duurzaam beleid komen. Steven steunt daarbij D66 en Partij voor de Dieren, omdat hij verwacht dat juist deze partijen versneld een duurzaamheidsbeleid door kunnen voeren. Maar wel op een liberale manier en met een lange termijn strategie. Niet eerst roepen dat kernenergie goed in Groningen kan om vervolgens enkele dagen later die uitspraak te herzien, meneer Rutte! Want er moet veel gebeuren in Nederland. Niet alleen denken in windmolens en zonne-energie, maar ook in waterstof, getijdencentrales, innovatieve energieopslagsystemen en nog efficiëntere aandrijftechniek. Het wordt tijd dat straks de nieuwe politici allemaal snel de neuzen dezelfde kant op hebben staan. Alleen dan kunnen we, eventueel met steun van meer tech-miljardairs, van Nederland een top-innovatieland maken, waarin we zelfs geld gaan verdienen met duurzaamheid. Ik zeg ‘Steven for president’!

Over Paul Quaedvlieg

Paul Quaedvlieg (1965) is hoofdredacteur van het vakblad en website Aandrijftechniek. Als WTB-er opgeleid maar altijd een passie voor techniek in combinatie met tekst gehad. Na een jarenlange carrière als technical writer in 2001 de switch gemaakt naar de journalistiek. Ervaring opgedaan in de metaalbranche en mobiliteit, ligt zijn hart toch bij aandrijftechniek in de breedste zins des woords. Wordt enthousiast van nieuwe technologische ontwikkelingen en zet deze om in herkenbare en begrijpelijke tekst en beeld. In zijn vrije tijd onder meer bezig met schilderen, wandelen en een hydraulisch geveerde klassieker.

Bekijk alle berichten van Paul Quaedvlieg

1 reactie op “Steven for president

  1. Samsom schreef:

    Beste Paul,
    Voor zover je op dit platform je mening over deze mensen moet geven sla je de plank, net als Steven, toch wel behoorlijk mis. D66 en PVDD zijn bijv. op het gebied van stikstof emissie helemaal niet op de duurzame weg. Botweg halveren van de veestapel leidt immers enkel tot verplaatsing van productie in NL naar het buitenland, waar het in de meeste gevallen hogere emissies en lager dierwelzijn tot gevolg heeft. Als je echt vooruitgang wil boeken zet je in op het doel emissiebeperking dmv innovatie. Pas dan sorteer je resultaat én een verdienmodel voor de agrosector met alles er omheen. NL als duurzaam voorbeeld voor de rest van de wereld (zoals men van NL gewend is). Pas wanneer deze partijen daar in meegaan zijn ze deze sponsorgelden waard.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Hollandia services

    Respect

    Al enige tijd had ik dit voorjaar wat foto’s op Linkedin langs zien komen van een enorme aandrijving in opbouw. Grote tandwielen, lagers, tandwielkasten en remmen. Het zag er indrukwekkend uit. Het bleek om de nieuwe aandrijving te gaan van de Hollandsche IJsselkering. De foto’s… Lees verder →

  • Schneider Blog

    Partnerblog: ‘De snelle weg naar een CO2-neutrale industrie’

    Er zijn acties nodig op de korte termijn om de risico’s van de opwarming van de aarde te verkleinen. Overheden wereldwijd leggen de industrie daarom doelstellingen op om de transitie naar een CO2-neutrale economie te realiseren. Industriële organisaties zijn volgens de Environmental Protection Agency verantwoordelijk… Lees verder →

  • Willem Alexander Eindhoven

    Parels uit Brabant

    Brabant staat de laatste tijd vol in de belangstelling. Was het eerst al Rob Kemps die de titel ‘de slimste mens van Nederland’ binnenhaalde, eind april was het beurt aan onze Koning Willem-Alexander die de High Tech Campus in Eindhoven bezocht met zijn gezin. Prachtig… Lees verder →

  • schneider electric industry

    Partnerblog: ‘Bouw aan de toekomst van de industrie’

    In de snel veranderende wereld van industriële automatisering wint het daadwerkelijk bouwen aan de toekomst het van het voorspellen. Het is logischer om te bouwen aan de toekomst. Voor industriële bedrijven is de implementatie van innovatie van steeds groter belang om de concurrentie voor te… Lees verder →

  • microchip tekort

    Easter egg dino

    Behalve de coronacrisis en de klimaatcrisis, hebben we nu ook te maken met een chips-crisis. Fabrikanten van consumentenelektronica, smartphones, auto’s, maar ook fabrikanten van besturingen, robots en andere high-tech apparatuur, allemaal willen ze chips oftewel microprocessoren. Er is een dusdanig tekort dat autofabrieken al tijdelijk… Lees verder →

  • Blog Aandrijftechniek schilderij Paul Quaedvlieg

    Vincent

    Voor degenen die team Aandrijftechniek niet kennen, mijn directe collega heet Vincent. Ik kan met hem goed sparren, grappen uithalen, serieuze meetings hebben en op zijn tijd een biertje pakken. Maar ik ga het niet over hem hebben, sorry Vincent. Er is namelijk een andere… Lees verder →

  • elektromotor asea sweden

    2021, het jaar van de ……

    Het, ik mag wel zeggen, bewogen jaar 2020 ligt achter ons. Velen willen dit jaar zo snel mogelijk vergeten, ik hoef niet te zeggen waarom. We kijken allemaal uit naar dit jaar want slechter kan het haast niet worden voor veel sectoren. Maar is dat… Lees verder →

  • Slapende reuzen

    Eind september reed ik voor een interview naar Hengelo in Overijssel. Ik deed dat volledig elektrisch in een leenauto van mijn garage. Ik koos speciaal voor een toeristische route vanuit mijn woonplaats, een klein uurtje rijden. Lekker afremmen op de elektromotor bij elke minirotonde, zodat… Lees verder →

  • ‘Grand Fabrique Europa’

    Momenteel ben ik de roman ‘Grand Hotel Europa’ van Ilja Leonard Pfeijffer aan het lezen. Ik heb het boek bijna uit en moet zeggen: knap geschreven. Ik ga hier geen boekbespreking houden, maar het is bijzonder en lovenswaardig dat de heer Pfeijffer in deze roman… Lees verder →

  • Aandrijftechniekdag 2020 digitalisering

    Nationale Aandrijftechniekdag

    Heeft u eind jaren zeventig, begin jaren tachtig ook zo’n digitaal horloge gehad? Ze waren destijds helemaal hip, verdwenen toen van het straatbeeld en tegenwoordig zijn het de smartwatches die het doen. Naast de exclusieve mechanische merkhorloges dan. Gaat het met de aandrijftechniek dezelfde kant… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven