Algemeen
Als lid van het e-Consortium zal WEG het hoofdaandrijflijnsysteem leveren. (Foto: WEG)

WEG is als lid van het e-Consortium leverancier van het aandrijfsysteem voor de elektrische vrachtwagenserie e-Delivery van Volkswagen.

Het e-Consortium en e-Delivery markeren het begin van een nieuw tijdperk van producten en oplossingen voor het transport- en logistieke ecosysteem in Brazilië. Innovatie zit niet alleen in het DNA van Volkswagen trucks en bussen, maar ook van de bedrijven die zich bij deze autoproducent hebben aangesloten om echte technologieën aan te bieden om elektrische mobiliteit in Brazilië te realiseren.

Elektrische tractiemotor

Het e-Consortium werd gelanceerd in 2019. Het volgt de Modular Consortium-regeling en is sinds de oprichting een uniek productiesysteem in de wereld. Als lid van het e-Consortium zal WEG het hoofdaandrijflijnsysteem leveren, bestaande uit een elektrische tractiemotor plus een frequentieregelaar, evenals elektromotoren en frequentieomvormers voor hulpsystemen. Voor e-Delivery heeft WEG samen met VWCO Engineering een oplossing op maat ontwikkeld voor de toepassing, die voldoet aan de meest veeleisende automotive-eisen.

Vooruitgang boeken

Zoals vermeld door Manfred Peter Johann, algemeen directeur van WEG Automation, stelt de lange traditie in het ontwikkelen van elektrische tractiesystemen voor bussen, trolleybussen, treinen, schepen en boten, evenals systemen voor het opladen van elektrische voertuigen, het bedrijf in staat om vooruitgang te boeken met de serieproductie van Powertrain System voor onder meer e-voertuigen voor bezorgingen in de stad.

Technologisch samenwerkingsproject

“Onze ervaring in de elektrische mobiliteitsmarkt heeft tot uitstekende prestaties geleid. Onze innovatieve Powertrain-technologie die doorheen de jaren uitgebreid is ontworpen en getest, stelde ons in staat om deel te nemen aan dit technologische samenwerkingsproject. In samenwerking met de e-Consortium-groep doen we ons best om de transportsector in Brazilië naar een hoger niveau te tillen”, zegt Manfred.

  • ATS Transporttechnieken overgenomen door Veth Participations

    Met de overname wil Veth Participations ATS Transporttechnieken wereldmarktleider maken op het gebied van ‘Bag Emptying’, een nichesegment waarbinnen ATS op dit moment al een belangrijke speler is. (Foto: ATS) ATS Transporttechnieken uit Rijen is overgenomen door Veth Participations. Met de overname wil Veth Participations… Lees verder →

  • Compacte computers van OnLogic voor IoT en Edge computing

    De Karbon 400 serie heeft twee modellen: de compacte Karbon 410 met standaard IO en uitbreidingsmogelijkheden, en de Karbon 430 met extra uitbreidingsopties voor complexe IoT toepassingen. (Foto: OnLogic) OnLogic , fabrikant van industriële en robuuste computerhardwareoplossingen, introduceert de Karbon 400 serie computers. De twee… Lees verder →

  • Efficiënte IE5+-motoren optimaal geschikt voor levensmiddelenproductie

    Schaalbare aandrijfoplossingen, zoals de nieuwste IE5+-motoren, zijn speciaal ontwikkeld voor het gebruik in de levensmiddelenindustrie. (Foto: Nord Drivesystems) Nord Drivesystems heeft een motor ontwikkeld die geschikt is voor toepassing in de levensmiddelenindustrie: de IE5+-motor biedt optimale efficiëntie en milieubewustzijn voor toepassingen voor levensmiddelen. Maximale hygiëne… Lees verder →

  • Schaeffler opent duurzame fabriek voor e-mobility aandrijvingen

    De nieuwe fabriek in Szombathely is de eerste productiefaciliteit van Schaeffler die 100 procent is gewijd aan oplossingen voor elektromobiliteit. (Foto: Schaeffler) Schaeffler heeft een nieuwe productiefaciliteit geopend op zijn Szombathely-locatie in het westen van Hongarije. Hiermee creëert het bedrijf 150 nieuwe banen in e-mobility.… Lees verder →

  • stokvis verhoef emc

    Stokvis Group neemt Verhoef EMC uit Sliedrecht over

    Verhoef EMC ontwikkelt onder andere hybride aandrijfsystemen (foto: Verhoef EMC) Per 1 juni 2021 heeft de Stokvis Group in Voorhout elektrotechnisch specialist Verhoef EMC uit Sliedrecht van Pon Holdings overgenomen. Met de overname versterkt de Stokvis Group haar expertise op het gebied van hybride aandrijfsystemen,… Lees verder →

  • Groot onderhoud aandrijvingen drijvende emmerbaggermolen

    Door gebruik te maken van een leren riem, is de aandrijving goed in staat om de voortdurende schokbelastingen op te nemen die ontstaan wanneer de emmers over de ongelijke bodem schrapen (foto: Marjolein de Wit-Blok) De Alexander-Tarsos van Van Nieuwpoort Bouwgrondstoffen, is een drijvende grindwinnings-… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven