Algemeen
Volta truck
De onconventionele carrosserie van het prototype is ontworpen om de testrijder te beschermen tegen de elementen wanneer het voertuig op hoge snelheid rijdt (foto's: Volta Trucks)

Volta Trucks, fabrikant van volledig elektrische bedrijfsvoertuigen, is gestart met de technische evaluatie en ontwikkelingstests van het eerste prototype Volta Zero. Dit doet het bij Horiba Mira in Nuneaton, Groot-Brittannië. De start van het testen volgt kort op de onthulling van het eerste prototype chassis van de Volta Zero. Het is ’s werelds eerste speciaal gebouwde, volledig elektrische 16-tons bedrijfsvoertuig dat speciaal is ontworpen voor logistiek in de binnenstad.

Door de ontwikkelingsingenieurs liefkozend ‘Volta Minus One’ genoemd, als voorloper van de Volta Zero, gebruikt het prototypevoertuig het voorgestelde chassisframe en de aandrijflijn van het voltooide voertuig en zal het alle elektromechanische en thermische eigenschappen van de vrachtwagen testen. Dit omvat de door Proterra geleverde hoogspanningsbatterij en de compacte achteras, elektromotor en transmissie eAxle van Meritor.

De onconventionele carrosserie van het prototype is puur ontworpen om de testrijder te beschermen tegen de elementen wanneer het voertuig op hoge snelheid rijdt. Het productievoertuig zal een laadbakontwerp hebben, maar het prototype gebruikt een flatbed zodat ingenieurs verschillende niveaus en locaties van ladingen kunnen toevoegen om het draagvermogen te testen.

Testperiodes bij koud en warm weer

Het prototype Volta Zero zal de komende maanden verder worden getest bij  Horiba Mira. Het test- en ontwikkelingsprogramma met deze en later gespecificeerde prototypes omvat ook testperiodes bij koud weer ten noorden van de poolcirkel en tests bij warm weer in Zuid-Europa.

Het uitgebreide programma zal ervoor zorgen dat de Volta Zero-voertuigen in productiespecificatie de duurzaamheid en betrouwbaarheid bieden die wagenparkbeheerders en voertuigeigenaren verwachten.

Getest door klanten

Deze lessen zullen worden meegenomen in de productie van Pilot Fleet-voertuigen die zullen worden getest en geëvalueerd door belangrijke klanten die zich hebben aangemeld voor zowel tests als de optie om serieproductietrucks aan te schaffen. Het doel is om beter te begrijpen hoe de Volta Zero in hun activiteiten zal kunnen worden geïntegreerd. Eind 2022 volgt dan de volledige productie van klantspecifieke voertuigen.

Eind 2022 volgt de volledige productie van klantspecifieke voertuigen.

Belangrijke mijlpaal

Chief Product Officer van Volta Trucks, Ian Collins: “De start van het testen en evalueren van het eerste prototype van Volta Zero is een belangrijke mijlpaal op onze reis naar productie, en een opwindende tijd voor het hele Volta Trucks-team en onze klanten. Dit mijlpaalmoment hebben we in slechts acht maanden bereikt. Het is een mooi voorbeeld van de behendige en wendbare aanpak die we bij Volta Trucks hebben.”

“We werken in hoog tempo om ervoor te zorgen dat we emissievrije, volledig elektrische bedrijfsvoertuigen snel op de markt kunnen brengen, omdat onze klanten voertuigen snel nodig hebben. We moeten een uitgebreid en grondig ontwikkelingsprogramma doorlopen, maar de start van het testen van prototypes is het bewijs dat we op schema liggen om productievoertuigen op tijd te leveren, tegen het einde van volgend jaar.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Nog sneller producten ontwikkelen met SolidWorks 2022

    SolidWorks 2022 bestaat uit een serie flexibel te gebruiken en aanpasbare oplossingen voor ontwerp, documentatie, informatiemanagement en validaties. (Foto: Dassault Systèmes) Dassault Systèmes introduceert SolidWorks 2022, een nieuwe versie van de applicaties voor 3D-ontwerp en engineering. Het bevat veel nieuwe en verbeterde functies voor het… Lees verder →

  • Miljoenen investeringen voor verdere ontwikkeling Lightyear One

    Momenteel onderzoekt Lightyear verschillende opties, zowel publiek als privaat, voor verdere fondsenwerving voor het massamarktmodel van Lightyear, die naar verwachting in 2024 in productie zal gaan. (Foto: Lightyear) Lightyear, het high-tech bedrijf dat ‘s werelds eerste lange-afstands zonneauto ontwikkelt, heeft tot op heden in 2021… Lees verder →

  • Schroefveerkoppelingen verhogen de levensduur van straatfrezen

    Schroefveerkoppeling van Torsion Control Products voor inzet bij asfaltfrezen (Foto: TCP) Door hun speciale torsieflexibiliteit zijn veerkoppelingen van Torsion Control Products (TCP) geschikt voor de toepassing in mobiele machines in de wegenbouw waarbij moderne dieselmotoren worden toegepast. Voor een fabrikant van straatfrezen ontwikkelde TCP een… Lees verder →

  • SPS 2021 Neurenberg gaat on-site en digitaal

    Van 23-25 november 2021 worden in Neurenberg ongeveer 750 exposanten verwacht op SPS 2021. Zelfs in tijden van COVID-19 staat SPS (Smart Production Solutions) op de kalender van de automatiseringsindustrie. Na een succesvol pilot event in München zijn sinds 1 augustus 2021 weer beurzen toegestaan… Lees verder →

  • Bosch Rexroth opent klanten- en innovatiecentrum in Ulm

    Bosch Rexroth demonstreert het potentieel van modulaire en sterk gedigitaliseerde productie op een oppervlakte van ongeveer 500 vierkante meter (Foto: Bosch Rexroth). Bosch Rexroth opent zijn klanten- en innovatiecentrum in het Science Park in Ulm. De in 2019 aangekondigde nieuwbouw is voltooid. Met het nieuwe… Lees verder →

  • Schneider Electric introduceert online selfserviceportaal voor machinebouwers

    Schneider Electric introduceert mySchneider voor machinebouwers. (Foto: Schneider Electric) Schneider Electric introduceert mySchneider voor machinebouwers: een online portaal voor zakelijke partners die actief zijn in de machinebouw en industriële automatisering. Met dit nieuwe platform biedt het bedrijf partners een vereenvoudigde en gepersonaliseerde digitale ervaring afgestemd… Lees verder →

  • Hoog presterende miniatuur NSK kogelomloopspindels

    De nieuwe kogelomloopspindels zijn onder meer geschikt in apparatuur voor de halfgeleiderindustrie, waar uitzonderlijk hoge eisen worden gesteld aan doorloopsnelheid en nauwkeurigheid bij de chipmontage. (Foto: NSK) NSK Linear Motion Control heeft een nieuwe serie hogesnelheid miniatuur kogelomloopspindels geïntroduceerd. De serie biedt een aantal voordelen… Lees verder →

  • Vitesco investeert in productie 800V elektromotoren

    De toevoeging van 800 V-motortechnologie voor het EMR4-platform maakt het portfolio verder compleet. (Foto: Vitesco) Vitesco Technology, leverancier van moderne aandrijftechnologieën en elektrificatieoplossingen zet een nieuwe stap met betrekking tot zijn 800V-technologieroadmap. Na de introductie van een 800V-omvormer een half jaar geleden, bereidt het technologiebedrijf… Lees verder →

  • Dana introduceert elektrische e-Powershift transmissie

    Dana versnelt elektrificatie van ondergrondse mijnbouwvoertuigen met een elektrische e-Powershift transmissie. (Foto: Dana) Dana introduceert de nieuwe Spicer Electrified e-Powershift-transmissie, een modulaire en flexibele oplossing met twee snelheden. Het zorgt voor power take-off voor geëlektrificeerde mijnbouwvoertuigen. De e-Powershift-transmissie vereenvoudigt de elektrificatie van de mijnbouwindustrie. De… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven