Algemeen
De toevoeging van 800 V-motortechnologie voor het EMR4-platform maakt het portfolio verder compleet. (Foto: Vitesco)

Vitesco Technology, leverancier van moderne aandrijftechnologieën en elektrificatieoplossingen zet een nieuwe stap met betrekking tot zijn 800V-technologieroadmap. Na de introductie van een 800V-omvormer een half jaar geleden, bereidt het technologiebedrijf nu in China de productiestart voor van 800V elektromotoren.

Het bedrijf zal de technologie op zijn Tianjin-site op een nieuwe lijn produceren. De productiestart voor de 800 V-elektromotoren staat gepland voor 2023.

Versterken marktpositie

Nieuwe energievoertuigen (NEV’s), inclusief elektrische voertuigen (EV’s), vormen een snel groeiend onderdeel van de Chinese markt. Volgens cijfers van de China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) zou de verkoop van NEV’s in 2021 wel eens de 2 miljoen eenheden kunnen overschrijden. Aangezien het aantal stijgt, wordt het voor elke EV-fabrikant belangrijker om zijn producten op de markt te differentiëren. De verschuiving naar 800 V-technologie maakt deel uit van dit proces. Het biedt sneller opladen, een hogere algehele energie-efficiëntie en aantrekkelijke rijeigenschappen.

Competitieve markt

“De Chinese markt is niet alleen op wereldschaal van het grootste belang. Het is ook een competitieve markt die innovatie en premium kwaliteit verwelkomt en waardeert”, zegt Changsong Yu, hoofd van de Electrification Technology business unit Azië. “De 800V-technologie verbetert onze concurrentiepositie in de elektrificatiemarkt in China aanzienlijk. Onze baanbrekende technologie vervult onze missie om schone mobiliteit mogelijk te maken”, voegde hij eraan toe.

Compleet portfolio

Met het EMR3-platform produceert Vitesco al in massa een efficiënte as. De toevoeging van 800 V-motortechnologie voor het EMR4-platform maakt het portfolio verder compleet. Het biedt componenten tot volledige asaandrijvingen met een keuze uit meerdere spanningsniveaus. De siliciumcarbidetechnologie (SiC) geeft de nieuwe 800 V-motor een hoog rendement. De 8-laags hairpin-technologie zorgt voor een optimale kopervulfactor. Dat vertaalt zich in meer kracht door compacte afmetingen. Voor Vitesco Technologies zijn de stator en rotor de eerste serietoepassing van zijn 800 V-motortechnologie. Het is ook het eerste ontwerp van een tractiemotor voor oliekoeling.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Nog sneller producten ontwikkelen met SolidWorks 2022

    SolidWorks 2022 bestaat uit een serie flexibel te gebruiken en aanpasbare oplossingen voor ontwerp, documentatie, informatiemanagement en validaties. (Foto: Dassault Systèmes) Dassault Systèmes introduceert SolidWorks 2022, een nieuwe versie van de applicaties voor 3D-ontwerp en engineering. Het bevat veel nieuwe en verbeterde functies voor het… Lees verder →

  • Miljoenen investeringen voor verdere ontwikkeling Lightyear One

    Momenteel onderzoekt Lightyear verschillende opties, zowel publiek als privaat, voor verdere fondsenwerving voor het massamarktmodel van Lightyear, die naar verwachting in 2024 in productie zal gaan. (Foto: Lightyear) Lightyear, het high-tech bedrijf dat ‘s werelds eerste lange-afstands zonneauto ontwikkelt, heeft tot op heden in 2021… Lees verder →

  • Schroefveerkoppelingen verhogen de levensduur van straatfrezen

    Schroefveerkoppeling van Torsion Control Products voor inzet bij asfaltfrezen (Foto: TCP) Door hun speciale torsieflexibiliteit zijn veerkoppelingen van Torsion Control Products (TCP) geschikt voor de toepassing in mobiele machines in de wegenbouw waarbij moderne dieselmotoren worden toegepast. Voor een fabrikant van straatfrezen ontwikkelde TCP een… Lees verder →

  • SPS 2021 Neurenberg gaat on-site en digitaal

    Van 23-25 november 2021 worden in Neurenberg ongeveer 750 exposanten verwacht op SPS 2021. Zelfs in tijden van COVID-19 staat SPS (Smart Production Solutions) op de kalender van de automatiseringsindustrie. Na een succesvol pilot event in München zijn sinds 1 augustus 2021 weer beurzen toegestaan… Lees verder →

  • Bosch Rexroth opent klanten- en innovatiecentrum in Ulm

    Bosch Rexroth demonstreert het potentieel van modulaire en sterk gedigitaliseerde productie op een oppervlakte van ongeveer 500 vierkante meter (Foto: Bosch Rexroth). Bosch Rexroth opent zijn klanten- en innovatiecentrum in het Science Park in Ulm. De in 2019 aangekondigde nieuwbouw is voltooid. Met het nieuwe… Lees verder →

  • Schneider Electric introduceert online selfserviceportaal voor machinebouwers

    Schneider Electric introduceert mySchneider voor machinebouwers. (Foto: Schneider Electric) Schneider Electric introduceert mySchneider voor machinebouwers: een online portaal voor zakelijke partners die actief zijn in de machinebouw en industriële automatisering. Met dit nieuwe platform biedt het bedrijf partners een vereenvoudigde en gepersonaliseerde digitale ervaring afgestemd… Lees verder →

  • Hoog presterende miniatuur NSK kogelomloopspindels

    De nieuwe kogelomloopspindels zijn onder meer geschikt in apparatuur voor de halfgeleiderindustrie, waar uitzonderlijk hoge eisen worden gesteld aan doorloopsnelheid en nauwkeurigheid bij de chipmontage. (Foto: NSK) NSK Linear Motion Control heeft een nieuwe serie hogesnelheid miniatuur kogelomloopspindels geïntroduceerd. De serie biedt een aantal voordelen… Lees verder →

  • Dana introduceert elektrische e-Powershift transmissie

    Dana versnelt elektrificatie van ondergrondse mijnbouwvoertuigen met een elektrische e-Powershift transmissie. (Foto: Dana) Dana introduceert de nieuwe Spicer Electrified e-Powershift-transmissie, een modulaire en flexibele oplossing met twee snelheden. Het zorgt voor power take-off voor geëlektrificeerde mijnbouwvoertuigen. De e-Powershift-transmissie vereenvoudigt de elektrificatie van de mijnbouwindustrie. De… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven