Algemeen
De nieuwe serie SMC luchtdrogers IDFA.

SMC introduceert een nieuwe serie luchtdrogers (IDFA60-70-80-90) met een luchtstroomcapaciteit van 204 tot 810 m3/h, een toename van 23% ten opzichte van het huidige model. De luchtdrogers zijn uitgevoerd met een verbeterd condensaat afvoersysteem.

De IDFA-serie van SMC kan worden toegepast in omgevingen met een hoge temperatuur. De luchtdrogers zijn geschikt voor een omgevingstemperatuur van maximaal 45°C en voor een temperatuur van de inlaatlucht van maximaal 65°C. De nieuwe warmtewisselaar van roestvast staal draagt bij aan een lagere belasting van de compressor.

Weinig onderhoud

SMC heeft gezorgd dat de luchtdrogers weinig onderhoud nodig hebben. Het temperatuurbereik onder normale bedrijfsomstandigheden wordt aangegeven door een groene zone. Een stofdicht filter wordt standaard meegeleverd. Het voorkomt verstopping van de condensator en kan zonder gereedschap worden geïnstalleerd. Alle elektrische componenten bevinden zich aan de voorzijde. Ze kunnen eenvoudig worden gecontroleerd door het frontpaneel te verwijderen.

Condensaat afvoerventiel

Het automatische condensaat afvoerventiel heeft een lange levensduur en hoge resistentie tegen vervuiling. Een niet-glijdend onderdeel vermindert de opvang van vuil, terwijl de vorm van het ventiel ophoping van vuil voorkomt. Zowel condensaat als vervuiling worden volledig afgevoerd.

Montage en verwijdering van de bowl is met ‘one-touch’ mogelijk, zonder enig gereedschap. De beschermende bowl is transparant, zodat het niveau van het condensaat in de bowl kan worden gecontroleerd. Door de tweelaags constructie is rekening gehouden met het milieu.

Bescherming tegen vocht

Een luchtdroger verwijdert damp uit de vochtige perslucht die de compressor veroorzaakt en voorkomt daarmee dat pneumatische apparatuur uitvalt. Vocht heeft een slechte invloed op de apparatuur. Ventielen en actuatoren functioneren minder goed als gevolg van druipend vet. Bovendien kunnen waterdruppels de werking verstoren en kan de automatische afvoer ontbinden door roestvorming in de binnenleidingen.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven