Algemeen
Op donderdag 11 mei opende de heer D. Heinrich, CEO Europe Schaeffler, de deuren van het vernieuwde Lineair Quick Center in Barneveld (foto's: Schaeffler)

Op donderdag 11 mei opende de heer D. Heinrich, CEO Europe Schaeffler, de deuren van het vernieuwde Lineair Quick Center in Barneveld. In het Quick Center worden geharde assen en railprofielen volgens klantspecificaties bewerkt. Vergroting van het verzorgingsgebied was voor Schaeffler aanleiding tot aanschaffen van een nieuw magazijnsysteem, wat resulteerde in een efficiencyverbetering.

Het QC dat oorspronkelijk de Benelux bediende kreeg er uitbreiding van Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk bij. “Daarbij liepen we echter tegen onze grenzen aan qua capaciteit en ruimte”, aldus Rob Peters, Supply Chain Manager Schaeffler Nederland. “Het langgoed zoals rails en assen kwam altijd binnen in kisten die in stellingen werden geplaatst, wat relatief veel magazijnruimte in beslag nam.”

Vanwege het brede portfolio en de snelle benodigde levering in de markt is ruime voorraad nodig. Om dit aan te pakken is in een geautomatiseerd magazijnsysteem geïnvesteerd. Dit systeem levert een ruimtebesparing van 85% op. Tevens is hiermee het interne transport van kisten voorbij, het langgoed wordt direct uit de kist in de cassette van het magazijnsysteem opgeslagen en voor bewerking automatisch opgeroepen. Daarmee is de doorlooptijd van een order met 50% gereduceerd.

Om tot een One-Piece Flow te komen zijn de machines in het Quick Center slimmer opgesteld, zodat er geen tussenvoorraden meer nodig zijn. “Eerder nam het slijpen en verzenden van assen twee dagen in beslag,” aldus Peters. “Nu gaat alles wat voor 9.00 uur in het systeem staat om 16.00 uur op transport. Daarbij hebben we tevens voldoende ruimte voor speciale werkzaamheden zoals klantspecifieke montages gekregen. Dankzij deze investeringen en aanpassingen zijn wij klaar voor de toekomst om vanuit Barneveld optimaal de Benelux, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk te bedienen. Naast Barcelona en Homburg, een nieuw steunpunt binnen het Europese lineair netwerk van Schaeffler.”

  • Parker HPF

    DNV GL certificering voor het HPF-systeem van Parker

    Het High Performance Flange-systeem (HPF) van Parker is een vorm-pasconnectorsysteemParker Hannifin kondigt aan dat het mechanische flenssysteem voor machines en systemen (met een bedrijfsdruk van max. 420 bar), het HPF of Parker High Performance Flange System, de DNV GL-certificering heeft ontvangen voor maritieme toepassingen. De… Lees verder →

  • Reesink Agrifac Canada

    Royal Reesink breidt de aanwezigheid in Canada uit

    Royal Reesink heeft ook een groothandel voor de distributie van Europese landbouwmachines in Canada waaronder het Nederlandse AgrifacDrie jaar na het betreden van de Canadese markt groeien de activiteiten van Royal Reesink snel. Bovendien werkt Reesink aan een ambitieus groeipad. Naast groei in de landbouw… Lees verder →

  • Nieuw overzicht technische webinars om bij te blijven

    Aandrijftechniek blijft een overzicht plaatsen van technische webinars vanuit de industrie. Ideaal voor engineers en technici die thuis werken, maar ook voor diegenen die op kantoor of in de fabriek aan het werk zijn en bij willen scholen op hun vakgebied. Thuiswerken is voor velen… Lees verder →

  • supply chain

    Problemen supply chain zorgen voor tonnen schade bij bedrijven

    Wereldwijd stagneert de productie door een crisis geteisterde supply chain (foto: Pexels, Tom Fisk)Sinds begin 2020 zijn supply chains over de hele wereld steeds onstabieler en kwetsbaarder geworden. Levering van essentiële componenten zoals microchips of individuele grondstoffen haperde en diverse bedrijven lijden onder de gevolgen.… Lees verder →

  • Nord Universal IE3

    NORD Universal-motor voldoet aan nieuwe Ecodesign-regels

    De Universal-motor is gecertificeerd volgens alle gebruikelijke standaarden en daarom wereldwijd inzetbaarDe nieuwe Ecodesign-regels in Verordening (EU) 2019/1781 stellen per 1 juli 2021 strengere eisen aan de energie-efficiëntie van elektromotoren en toerentalregelingen. Hierdoor wordt het gebruik van IE3-motoren in aanvullende vermogensgebieden niet alleen economisch aantrekkelijker,… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven