Algemeen
Huta 14 Bakker Sliedrecht Royal IHC
Bakker Sliedrecht was verantwoordelijk voor engineering, assemblage en inbedrijfstelling van de zandpompinstallatie die de efficiëntie van het baggerschip zal verbeteren (foto: Bakker Sliedrecht)

Bakker Sliedrecht heeft onlangs de zandpompaandrijving van de snijkopzuiger Huta 14 in Saoedi-Arabië succesvol vervangen. De vervanging van de zandpomp-aandrijving was onderdeel van een uitgebreid renovatieproject dat werd uitgevoerd in samenwerking met Royal IHC.

Bakker Sliedrecht was verantwoordelijk voor engineering, assemblage en inbedrijfstelling van de zandpompinstallatie die de efficiëntie van het baggerschip zal verbeteren. De integratie van het elektrische systeem werd in Saoedi-Arabië uitgevoerd, omdat technische documentatie niet altijd beschikbaar was. Op deze manier was een probleemloos installatieproces in een later stadium verzekerd.

De zandpompmotor heeft een vermogen van 2.200 kW. Deze wordt aangestuurd door een watergekoelde frequentieomvormer. De zandpompaandrijving werd geassembleerd in de werkplaats van Bakker Sliedrecht in Nederland en werd vervolgens verscheept naar Saoedi-Arabië. De technische crews van Huta en Bakker Sliedrecht werkten nauw samen om de nieuwe zandpompaandrijving aan boord van het schip te installeren.

Nauwe samenwerking

Tijdens het renovatieproject verving Royal IHC drie belangrijke dieselmotoren. Bakker Sliedrecht integreerde ze in het elektrische systeem van de schepen. De technische crews van Huta en Bakker Sliedrecht werkten nauw samen om de nieuwe zandpompaandrijving aan boord van het schip te installeren. Dit omvat het plaatsen, aansluiten en testen van nieuwe kabels.

Goed opgeleide operators halen het meeste uit de systemen en installaties. De bemanning van de Huta 14 zal ter plaatste training ontvangen van Bakker Sliedrecht om veiliger, effectiever en efficiënter met de nieuwe zandpompaandrijving te werken.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven