Algemeen
lenze Marcel Toonen
Marcel Toonen, Global Key Accountmanager Consumer Goods bij Lenze

Digitaliseren om je volgende businessmodel te creëren. Lenze gaat het op de Nationale Aandrijftechniekdag niet alleen hebben over hardware en software. De volgende stap naar nieuwe businessmodellen is ‘brainware’, en alles wat daarbij komt kijken.

Marcel Toonen is Global Segment Manager Consumer Goods bij Lenze en komt voor de Nationale Aandrijftechniekdag op 6 oktober terug naar Nederland om te spreken. Daarom wordt hij hier op het kantoor in ’s Hertogenbosch geïntroduceerd door Marc Vissers, Marketing Strategy Manager EMEA West.

Aandrijftechniek als sensor

“De sessie tijdens de Nationale Aandrijftechniekdag gaat over het steeds vaker implementeren van digitalisering in aandrijftechnologie. Op deze manier zien we aandrijftechniek niet alleen als activator, maar meer als sensor. En dat biedt kansen. Veel kansen. Het voordeel is namelijk dat je met data heel veel kunt doen. Het vormt een belangrijke input voor jouw huidige of nieuwe businessmodel”, stelt Vissers.

Belang van data

Het belang van data genereren wordt alsmaar duidelijker. Want, bepleit Vissers, “die data is heel belangrijk voor de volgende tientallen jaren. Wil je de allerlaatste trends, tools en handvatten horen op het gebied van digitalisering voor jouw bedrijf? Volg dan onze sessie op 6 oktober”.

Kopgroep van morgen

De sensorisering in aandrijftechniek geeft vandaag de dag tal van mogelijkheden. Zo zorgen vrijgekomen data voor aangescherpte protocollen, die machineparken slimmer, beter en efficiënter maken. Daarbij wordt communicatie alleen maar belangrijker de komende jaren.

Het wordt steeds drukker in de cloud, nu er meer mogelijkheden komen na de introductie van 5G. Er wordt straks beter, meer en intensiever gecommuniceerd met alle voordelen van dien. Wie deze data goed analyseert en slim benut, vormt de kopgroep van morgen.

Marc Vissers, Marketing Strategy Manager EMEA West

“We zijn en blijven een innovatief en handelsland. In vergelijking met andere landen zijn er in Nederland veel innovators en early adopters. En als je voorop wilt blijven lopen in welke tak van aandrijfsport dan ook, dan is het belangrijk om data te genereren en te analyseren, om zo de juiste verkoopkansen te blijven zien”, weet Vissers.

Neem organisatie mee

Door digitalisering verandert de markt snel. We kijken daarbij vaak naar hardware en software. “En terecht. Maar denk ook na over brainware. Kan jouw organisatie mee bij veranderingen en is er voldoende kennisoverdracht om de snelheid van de veranderingen bij te houden?”

“Onze essentie is: standaardiseren, scaleren, modulariseren, veiligheid en connecten. Hardware genereert data en die moet met software geanalyseerd worden. Veel bedrijven adopteren het digitaliseren, maar vergeten om de organisatie mee te nemen. Daar partneren wij bij”, aldus Vissers.

Aanmelden voor de Nationale Aandrijftechniekdag2020 kan hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven