Algemeen
Allard van Veelen Lapp Benelux France
“Losse componenten worden steeds meer via de digitale snelweg verkocht,” aldus Allard van Veelen van Lapp Benelux (foto: Elly de Reu)

Het verhogen van de naamsbekendheid en online omzet door strategische en structurele uitdagingen voor de toekomst, heeft er toe geleid dat Allard van Veelen per 1 april 2019 in dienst is getreden als Head of Digital Sales and Market Intelligence voor de vestigingen LAPP Benelux en LAPP France.

Allard heeft de afgelopen 20 jaar diverse marketing management functies bekleed. Hierbij lag de nadruk op strategie en uitvoering van geïntegreerde marketingplannen op het gebied van vergroten van naamsbekendheid, leadgeneratie, online sales en e-commere in de relevante marktsegmenten. Enkele van Allards vorige functies omvatte onder andere het ontwikkelen en implementeren van een internationaal B2B webportaal en het ontwikkelen en lanceren van diverse value propositions bij bedrijven zoals Molex, Ricoh en Vanderlande.

Verkoop via digitale snelweg

“De markt is in sneltreinvaart aan het veranderen, dus moeten we onze werkwijze aanpassen en investeren in online sales. Bovendien moeten we de strategie van onze klanten beter leren begrijpen om hen te kunnen helpen nóg succesvoller te zijn”, aldus Allard.”

“In tegenstelling tot de verkoop via de traditionele kanalen zullen losse componenten in de nabije toekomst steeds meer via de digitale snelweg verkocht worden – zo zullen klanten door configuratoren zelf op ieder gewenst moment hun eigen oplossing kunnen ontwerpen.”

Professionele positionering

Allard zal leidinggeven aan de medewerkers van Product Marketing, Marketingcommunicatie en Digital Sales binnen zowel LAPP Benelux B.V. en LAPP France S.A.R.L.

Door nauw samen te werken met het hoofdkantoor van LAPP in Duitsland zullen hij en zijn team de digitale strategie gezamenlijk ontwikkelen en lokaal implementeren. De belangrijkste elementen hierbij zijn de professionele positionering van LAPP en de 8 merken van LAPP, het verhogen van de online sales en de uitbreiding van het klantenbestand.

Allard van Veelen heeft de opleidingen Business Administration and Engineering in Eindhoven en Strategic Marketing in Amsterdam met succes afgerond.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven