Algemeen

Hoyer ziet kansen in moeilijke maritieme markt

De elektrische remmotor is een combinatie van een standaard Hoyer IE2 Marine motor en een elektromagnetische rem van Stromag (foto: Hoyer)

Op de vakbeurs Nor-Shipping in 2015 introduceerde Hoyer officieel haar nieuwe remmotor. De eerste orders uit zowel Europa als Azië zijn nu binnen en de nieuwe remmotor voor maritieme toepassingen is volop in productie. De toeleverancier ziet kansen ondanks de moeilijke maritieme en offshore markten.

De productie set-up van de nieuwe remmotor vermindert de levertijd en vergroot de flexibiliteit aanzienlijk. Dit maakt het voor bijvoorbeeld lier- en kraanproducenten gemakkelijker om aan de vraag van de veeleisende maritieme industrie te voldoen. De elektrische remmotor is een combinatie van een standaard Hoyer IE2 Marine motor en een elektromagnetische rem van Stromag. De rem is speciaal ontworpen voor de maritieme omgeving en kan worden aangepast aan de speciale eisen van de klant.

Jonas Løgstrup Hansen, Marketing Manager van Hoyer over de nieuwe remmotor. “Veel van onze potentiële klanten voor dit type motor, zijn al klant bij ons en gebruiken onze standaard elektrische motoren voor maritieme toepassingen. Wij zijn dus op de hoogte van de specifieke toepassingen en klantwensen. Verder voelen wij ons thuis in de maritieme industrie en profiteren van ons omvangrijke netwerk.”

Voordat de nieuwe remmotor geïntroduceerd werd, heeft Hoyer zijn huiswerk goed gedaan met betrekking tot de technische en commerciële aspecten gezien vanuit de klant. Zaken als documentatie, draaiuren, toepassingsvarianten e.d. werden grondig tegen het licht gehouden. Mede daardoor zijn nu de eerste orders voor de nieuwe motoren binnen, ondanks de recessie die momenteel de internationale maritieme en offshore markten in zijn greep houdt. Zo is de Chinese markt in 2015 met 47 procent teruggevallen.

Hoyer remmotor
De nieuwe remmotor kan in verschillende versies en uitvoeringen geleverd worden (foto: Hoyer)

Thomas Klausen, CEO, Hoyer Motors Asia over de Aziatische markt: “Wij zien een bovenmatige interesse in de nieuwe remmotor van bestaande maar ook nieuwe klanten, hoewel de timing van de introductie van de nieuwe motor beter op een ander tijdstip plaats had kunnen vinden. Aan de andere kant ondervinden veel maritieme bedrijven hevige concurrentie, waardoor ze open staan voor nieuwe oplossingen. Dus is de recessie zowel een uitdaging als een kans. Veel bedrijven optimaliseren hun toepassingen en kijken intensief naar hun toeleveranciers.”

De Hoyer marine remmotoren zijn beschikbaar in de maten 132 tot 355. Ze hebben standaard beschermingsklasse IP56 met optie voor opendek-omstandigheden. Het basisassortiment bestaat uit drie flexibele ontwerpen met veel mogelijkheden voor oplossingen op maat. Zo is er de volledig gesloten niet geventileerde TENV (IC410), de volledig gesloten ventilator-gekoelde TEFC (IC411) en de volledig gesloten geforceerde geventileerde TEFV (IC416) Wistro. Eventueel zijn de remmotoren ook leverbaar met encoder.

 

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven