Algemeen
Deelnemen aan een vakbeurs vereist een grondige voorbereiding (foto: Evangeline Shaw/Unsplash)

Een nieuw jaar met nieuwe kansen is daar. Het moment waarop ook de planning voor u en wellicht uw bedrijf wordt gemaakt. Heeft u al gedacht aan mogelijke beursbezoeken of beursdeelname in 2020? Zo´n zakelijk bezoek kan maar beter tijdig worden gepland en voorbereid. Met deze tips kunt u zich eenvoudig voorbereiden op een succesvol beursbezoek in de industrie & technieksector.

Voordat u deelneemt aan een beurs is het zaak dat u de volgende punten voor uzelf duidelijk heeft: welke beurzen zijn er in 2020, welke beurs past bij mij, wil ik deelnemen als exposant of als bezoeker en welke materialen heb ik hiervoor nodig?

Om eerst duidelijk te hebben welke beurzen er überhaupt plaatsvinden in het nieuwe jaar, vindt u hier een actueel beursoverzicht uit de industrie & technieksector. Kies een beurs uit die past bij uw interesses, bent u dagelijks bezig met de maakindustrie dan is bijvoorbeeld de TechniShow 2020 iets voor u.

Bezoeker of exposant

Bent u juist hier niet mee bezig maar wilt u hier graag meer over leren, dan is deze beurs de kans om u verder te ontwikkelen. Het ligt dus aan uw doelen: wilt u zich specialiseren in uw vakgebied of heeft u interesse in een nieuw vakgebied? Wanneer u wilt deelnemen aan een beurs met een voor u nieuw vakgebied, is het vanzelfsprekend dat u deelneemt als bezoeker. Wilt u juist nieuwe klanten winnen en uw kennis laten spreken? Dan kiest u voor een beursdeelname bij een relevante beurs.

Pak de aandacht

Denk eraan: u staat niet alleen op een beurs, om succes te garanderen is het daarom extra belangrijk om te investeren in een duidelijk, professioneel concept. Zorg ervoor dat potentiële klanten al meerdere keren van uw bedrijf hebben gehoord.

Zorg ook dat u uw ideeën kan presenteren in brochures of via een actuele en moderne website (foto: Sebastian Herrmann/Unsplash)

Dit kan bijvoorbeeld door het plaatsen van professioneel bedrukte reclameborden met uw bedrijfslogo in de omgeving en het plaatsen van online banners & artikelen in vakbladen.
Zorg er in ieder geval voor dat uw logo een herkenbaar punt wordt voor een potentiële klant. Wanneer dat op goede wijze gebeurd zal de beursbezoeker eerder naar het vertrouwde bedrijf toe gaan dan naar de onbekende concurrent.

Presenteren op professioneel niveau

Wanneer u als participant op een beurs staat, is een goede eerste indruk van groot belang. Een professioneel uitgeruste beursstand is dus een absolute noodzaak.
Zorg ook dat u uw ideeën kan presenteren in brochures of via een actuele en moderne website. Naderhand van een fijn gesprek wisselt u contactgegevens uit. En u kunt ervoor kiezen om te ‘connecten’ op LinkedIn. Een andere oude maar vertrouwde keuze kan het uitwisselen van een visitekaartje zijn. Ook voor beursbezoekers zijn deze business-kaartjes een aanrader. 

Een blijvende herinnering

Elke klant en zakelijke relatie wil zich speciaal voelen. Door intensief te investeren in klantenbinding, kunt u deze wens vervullen. Daarnaast blijft uw bedrijf sneller in de herinnering. Bij een beursbezoek is het desondanks de drukte, van belang dat je de tijd neemt voor een gesprek. Hoe beter je dit voorbereid, hoe duidelijker en fijner het gesprek zal zijn. Zorg ook voor een fijne afsluiting met een klein relatiegeschenk. Dit kunnen merchandise producten zijn zoals pennen, notitieboekjes, koffiebekers of een powerbank. Zorg echter wel voor een hoogwaardige kwaliteit van dit geschenk.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven