Algemeen
TREV is een range-extender die een microturbine gebruikt om een accupakket op te laden (foto's: Techrules)

Techrules, de nieuwe Chinese fabrikant van turbine-recharging electric vehicle (TREV)-technologie, is begonnen met het verkennen van geschikte locaties voor een Europese productiebasis. Het bedrijf wil de komende maanden een shortlist opstellen van plaatsen en voor het einde van dit jaar een besluit nemen over de definitieve locatie.

Techrules presenteerde op de 86e Internationale Autotentoonstelling in Genève de turbine-recharging electric vehicle (TREV)-technologie. De innovatieve aandrijflijn werd gedemonstreerd in de eerste supercar concept uit China. Het bedrijf heeft nu een klein team aangesteld om te zoeken naar geschikte locaties om een productiefaciliteit op te zetten voor de supercar. Het team kijkt naar reeds bestaande faciliteiten die in de nabije toekomst beschikbaar komen en onderzoekt ook plaatsen waar een geheel nieuwe fabriek kan worden opgebouwd.

Techrules heeft zich volledig toegelegd op de innovatie van aandrijflijnen om elektrisch aangedreven voertuigen op drie punten te verbeteren: uitstoot, rijeigenschappen en vooral het gebruiksgemak voor de automobilist. Het Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV)-systeem is een geheel nieuwe, gepatenteerde hybride aandrijflijn met als kern een turbinegenerator. TREV combineert jarenlange ervaring in de vliegtuigindustrie en technologie van elektrische voertuigen met een reeks technische innovaties. Dit levert een aandrijflijn op met een niet eerder gezien efficiëntie- en prestatieniveau, en is bovendien nauwelijks belastend voor het milieu.

TREV is een range-extender die een microturbine gebruikt om een accupakket op te laden. Het accupakket voorziet de elektromotoren die de wielen aandrijven van stroom. Een geheel nieuw ontwikkeld managementsysteem voor het opladen zorgt voor maximale laadefficiëntie. De bijzonder efficiënte TREV range-extender heeft daardoor minder accu’s nodig, en dat zorgt voor een besparing van ruimte en gewicht.

0,18 liter per 100 km

Techrules presenteerde deze revolutionaire technologie op de Internationale Autotentoonstelling in Genève. De conceptcar, een plug-in hybride supercar met TREV range-extender wordt gezien als de eerste stap naar de productie van China’s eerste supercar. Met een prototype, gebouwd om de technologie verder te ontwikkelen, werden in februari 2016 de eerste dynamische tests gedaan op het circuit van Silverstone in het Verenigd Koninkrijk. Met een topvermogen van 768 kW (1.044 pk) en een op basis van de eerste tests geschatte acceleratie van 0-100 km/u in 2,5 seconden en een topsnelheid van 350 km/u is de reikwijdte van meer dan 2.000 km extra indrukwekkend. Wanneer er maximaal van de plug-in functie gebruik wordt gemaakt, is een brandstofverbruik van slechts 0,18 liter per 100 km haalbaar.

De TREV technologie wordt verpakt in een lichtgewicht concept sportwagen (foto: Techrules)
De TREV technologie wordt verpakt in een lichtgewicht concept sportwagen (foto: Techrules)

Momenteel focust het eigen team van technici van Techrules zich op het afronden van de ontwikkelings- en productiefase van de TREV-technologie. In de tussentijd gaan ook de ontwikkeling en het ontwerp van de supercarvarianten AT96 en GT96 onverminderd door met behulp van gespecialiseerde partners in het Verenigd Koninkrijk en Italië. Techrules heeft zich als doel gesteld om de eerste supercar van Chinese bodem, uiteraard voorzien van TREV-technologie – binnen twee tot drie jaar wereldwijd te gaan verkopen. Een aantal jaar later zullen er, in grotere aantallen, stadsauto’s gebouwd gaan worden. Om dit doel te realiseren worden nu de mogelijkheden voor productiefaciliteiten in Europa onderzocht en zijn er besprekingen met nieuwe ontwikkelingspartners.

William Jin, algemeen directeur van Techrules, zegt: “We hebben er bewust voor gekozen onze innovatieve TREV-technologie voor het eerst te tonen in Genève. Dit is tenslotte een van de belangrijkste autotentoonstellingen ter wereld. De grote belangstelling voor onze technologie en onze nieuwe generatie elektrische auto’s bewijst dat we een formule in huis hebben die grote invloed zal hebben op de industrie.”

 

  • Nog sneller producten ontwikkelen met SolidWorks 2022

    SolidWorks 2022 bestaat uit een serie flexibel te gebruiken en aanpasbare oplossingen voor ontwerp, documentatie, informatiemanagement en validaties. (Foto: Dassault Systèmes) Dassault Systèmes introduceert SolidWorks 2022, een nieuwe versie van de applicaties voor 3D-ontwerp en engineering. Het bevat veel nieuwe en verbeterde functies voor het… Lees verder →

  • Volkswagen opent nieuw lab voor ontwikkeling en productie accucellen

    Schematische voorstelling: Van idee tot productie (Beeld: Volkswagen)Volkswagen Group Components heeft in Salzgitter (Duitsland) één nieuw laboratoria voor celonderzoek en -ontwikkeling in Europa geopend. Met dit nieuwe lab breidt de onderneming haar expertise in accutechnologie verder uit en zet ze een volgende stap in de… Lees verder →

  • Miljoenen investeringen voor verdere ontwikkeling Lightyear One

    Momenteel onderzoekt Lightyear verschillende opties, zowel publiek als privaat, voor verdere fondsenwerving voor het massamarktmodel van Lightyear, die naar verwachting in 2024 in productie zal gaan. (Foto: Lightyear)Lightyear, het high-tech bedrijf dat ‘s werelds eerste lange-afstands zonneauto ontwikkelt, heeft tot op heden in 2021 110… Lees verder →

  • Schroefveerkoppelingen verhogen de levensduur van straatfrezen

    Schroefveerkoppeling van Torsion Control Products voor inzet bij asfaltfrezen (Foto: TCP)Door hun speciale torsieflexibiliteit zijn veerkoppelingen van Torsion Control Products (TCP) geschikt voor de toepassing in mobiele machines in de wegenbouw waarbij moderne dieselmotoren worden toegepast. Voor een fabrikant van straatfrezen ontwikkelde TCP een oplossing… Lees verder →

  • SPS 2021 Neurenberg gaat on-site en digitaal

    Van 23-25 november 2021 worden in Neurenberg ongeveer 750 exposanten verwacht op SPS 2021. Zelfs in tijden van COVID-19 staat SPS (Smart Production Solutions) op de kalender van de automatiseringsindustrie. Na een succesvol pilot event in München zijn sinds 1 augustus 2021 weer beurzen toegestaan… Lees verder →

  • Bosch Rexroth opent klanten- en innovatiecentrum in Ulm

    Bosch Rexroth demonstreert het potentieel van modulaire en sterk gedigitaliseerde productie op een oppervlakte van ongeveer 500 vierkante meter (Foto: Bosch Rexroth).Bosch Rexroth opent zijn klanten- en innovatiecentrum in het Science Park in Ulm. De in 2019 aangekondigde nieuwbouw is voltooid. Met het nieuwe centrum… Lees verder →

  • Schneider Electric introduceert online selfserviceportaal voor machinebouwers

    Schneider Electric introduceert mySchneider voor machinebouwers. (Foto: Schneider Electric)Schneider Electric introduceert mySchneider voor machinebouwers: een online portaal voor zakelijke partners die actief zijn in de machinebouw en industriële automatisering. Met dit nieuwe platform biedt het bedrijf partners een vereenvoudigde en gepersonaliseerde digitale ervaring afgestemd op… Lees verder →

  • Hoog presterende miniatuur NSK kogelomloopspindels

    De nieuwe kogelomloopspindels zijn onder meer geschikt in apparatuur voor de halfgeleiderindustrie, waar uitzonderlijk hoge eisen worden gesteld aan doorloopsnelheid en nauwkeurigheid bij de chipmontage. (Foto: NSK)NSK Linear Motion Control heeft een nieuwe serie hogesnelheid miniatuur kogelomloopspindels geïntroduceerd. De serie biedt een aantal voordelen voor… Lees verder →

  • Vitesco investeert in productie 800V elektromotoren

    De toevoeging van 800 V-motortechnologie voor het EMR4-platform maakt het portfolio verder compleet. (Foto: Vitesco)Vitesco Technology, leverancier van moderne aandrijftechnologieën en elektrificatieoplossingen zet een nieuwe stap met betrekking tot zijn 800V-technologieroadmap. Na de introductie van een 800V-omvormer een half jaar geleden, bereidt het technologiebedrijf nu… Lees verder →

  • Dana introduceert elektrische e-Powershift transmissie

    Dana versnelt elektrificatie van ondergrondse mijnbouwvoertuigen met een elektrische e-Powershift transmissie. (Foto: Dana)Dana introduceert de nieuwe Spicer Electrified e-Powershift-transmissie, een modulaire en flexibele oplossing met twee snelheden. Het zorgt voor power take-off voor geëlektrificeerde mijnbouwvoertuigen. De e-Powershift-transmissie vereenvoudigt de elektrificatie van de mijnbouwindustrie. De transmissie… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven